۰ نفر

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران خبر داد:

رونق تولید معدن انگوران در سال‌۹۸ محقق شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۴۸
کد خبر: 433704
رونق تولید معدن انگوران در سال‌۹۸ محقق شد

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: عملکرد معدن انگوران در بخش روباز در سال ۹۸ به گونه‌ای بود که توانست به طور کامل تمام اهداف برنامه را در بخش تولید ماده معدنی و استخراج باطله محقق کند و در مجموع ۶ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۷۵۶ مترمکعب استخراج انجام دهد، این در حالیست که طبق برنامه باید استخراج به میزان ۵ میلیون و ۸۸۲هزار و ۸۰۰ مترمکعب انجام می شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، امید فلاح؛ مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: عملکرد معدن انگوران در بخش روباز در سال ۹۸ به گونه‌ای بود که توانست به طور کامل تمام اهداف برنامه را در بخش تولید ماده معدنی و استخراج باطله محقق کند و در مجموع ۶ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۷۵۶ مترمکعب استخراج انجام دهد، این در حالیست که طبق برنامه باید استخراج به میزان ۵ میلیون و ۸۸۲هزار و ۸۰۰ مترمکعب انجام می شد. بنابراین در مجموع می توان گفت که نزدیک به یک میلیون مترمکعب افزایش استخراج داشتیم. به این ترتیب که در بخش ماده معدنی از ۸۰۰هزارتن برنامه به ۸۷۳ هزارتن و در بخش باطله از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب به ۶ میلیون و ۵۴۷ هزار مترمکعب باطله برداری رسیدیم و این امر نشان از تحقق کامل رونق تولید در سال ۹۸ دارد.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای سال جاری، برنامه تولید حدود ۷۵۰ هزار تن ماده معدنی و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب باطله در بخش روباز، همچنین حدود ۱۰۰ هزار تن ماده معدنی در بخش زیرزمینی را در دستور کار داریم.

فلاح بیان کرد: در سال ۹۹ ظرفیت فروش روزانه محصول به میزان ۳۵۰۰تن در ۳۲۰ روز کاری در سال را در برنامه های خود تعریف کرده ایم.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران در خصوص پیش بینی برای فروش محصول به کارخانه های پایین دستی برای سال ۹۹ گفت: در صورتی که قیمت جهانی سرب و روی، قیمت ارز و میزان تقاضای خریداران خاک با توجه به دستورالعمل‌های سازمان بر اساس سهمیه، بورس یا مزایده بر طبق پیش بینی های انجام شده باشد و اتفاق خاصی روی ندهد ظرفیت فروش برای روزی ۳۵۰۰ تن در ۳۲۰ روز کاری خواهیم داشت.

وی میزان ذخیره معدن انگوران در حال حاضر را طبق برآوردهای انجام شده بر اساس مدل بلوکی موجود از ابتدای سال ۹۹ حدود ۳میلیون و ۶۰۰ هزارتن ماده معدنی در بخش روباز و حدود ۱میلیون و ۹۰۰ هزار تن ماده معدنی در بخش زیرزمینی انگوران بیان کرد.

فلاح با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: خوشبختانه با توجه به تنظیم برنامه‌های تولید مجتمع قبل از شیوع کرونا، تاکنون خللی در کاهش یا تغییر برنامه ایجاد نشده و پیمانکاران و مشاور هر دو در بخش تولید ماده معدنی طبق روال قبل مشغول کار هستند.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به اقدامات مجتمع در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اظهار داشت: یکی از اقدامات این مجموعه آماده سازی زیرساخت‌ها از جمله برای رسیدن گردشگران به بنای تاریخی تخت سلیمان است که در نزدیکی مجتمع قرار دارد. اکنون آماده سازی زیرساخت‌ها از جمله اسکان و تغذیه در منطقه، با هدف ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد روستاییان اطراف و عشایر منطقه در حال انجام است. چرا که به دلیل نبود زیرساخت‌ گردشگران برای رفتن به تخت سلیمان از استان‌های دیگر همچون آذربایجان غربی یا کردستان مسیر انتخاب می‌کنند، بنابراین با تسهیل این موضوع، گردشگران از استان زنجان به راحتی می توانند به تخت سلیمان بروند. از اقدامات قابل توجه دیگر مجتمع می‌توان به اعزام ماشین آلات راهسازی و معدنی جهت آبادانی ترمیم و بازسازی راه‌های روستایی، ساخت درمان بستر شهر دندی، کمک به ورزش و امور جوانان که قهرمانی تیم فوتبال شهر دندی در استان را به ارمغان آورده و کمک به همایش‌ها، سمینار، مانورها و ….منطقه ماهنشان و دندی، پرداخت هزینه ایاب ذهاب روستاییان مجاور جهت شرکت در نماز جمعه شهر دندی اشاره کرد.