۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کرونا و کاهش شدید تولید زغال‌سنگ آمریکا در 2020

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
کد خبر: 430175
کرونا و کاهش شدید تولید زغال‌سنگ آمریکا در 2020

کاهش تولید زغال سنگ در ایالات متحده در سال جاری حتی به مراتب از آنچه انتظار می‌رود، شدیدتر خواهد بود چراکه شیوع ویروس کرونا در آمریکا باعث شده مشاغل و مدارس تعطیل شوند و در نتیجه تقاضا برای مصرف برق کاهش یابد.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ به گزارش بلومبرگ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است که معادن زغال سنگ آمریکا در سال‌جاری(2020 میلادی) حدود 537 میلیون تن زغال سنگ عرضه خواهند کرد که نسبت به سال گذشته که 690 میلیون تن بوده، 22٪ کاهش می‌یابد. ماه گذشته، قبل از آنکه پیشنهاد قرنطینه در سراسر کشور به مرحله اجرا رسد، انتظار می‌رفت که میزان تولید نسبت به سال گذشته، 17 درصد کاهش یابد.

این گزارش می‌افزاید، پیش‌بینی‌ها سرعت و بزرگی تأثیر ویروس کشنده کرونا بر اقتصاد جهانی را نشان می‌دهد. با وجود میلیون‌ها نفر در خانه، تمام بخش‌های صنعتی تعطیل شده‌اند. این در حالیست که استخراج زغال سنگ یک فعالیت اساسی تلقی می‌شود و تولیدکنندگان، فعالیت معادن را در پاسخ به بازار ضعیف و به دلیل شیوع کرونا که برخی از کارگران را آلوده کرده، متوقف کرده‌اند.

لیندا کاپانو ، مدیر EIA (سازمان یکپارچه‌سازی سیستم‌های کاربردی) در بیانیه جداگانه بیان کرده است که با کاهش تعداد معادن زغالسنگ، تقاضا برای این ماده معدنی  در بخش برق و صادرات کاهش می‌یابد و دلیل آن این است که  بسیاری از این معادن فعالیت خود را در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور کاهش داده‌اند.

براساس این گزارش، بیشترین استفاده برق در مشاغل و مدارس است که به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند. همچنین رفت و آمدهای داخلی و مسافرت‌های هوایی کاهش پیدا کرده و بنا بر بیانیه های دولتی تعداد زیادی از شاغلان در شرایط فعلی بیکار شده و یا دورکاری انجام می‌دهند، لذا این امر تأثیر واضح تری در انتشار گاز دی اکسید کربن ایالات متحده گذاشته است.

در ادامه گزارش آمده است که انتظار می‌رود میزان انتشار CO2 مربوط به انرژی در سال 2020، 7.5٪ و در سال آینده 3.6٪ کاهش یابد. این میزان بیشتر از 2.2٪ و 0.4٪ کاهش نسبت به پیش بینی ماه مارس است.