۰ نفر

مدیر مجتمع معادن زغال سنگ طبس خبر داد:

طبس قطب زغالسنگ کشور

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 419749
 طبس قطب زغالسنگ کشور

مدیرمجتمع معادن زغال سنگ طبس با بیان این مطلب گفت: منطقه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲٫۷۵ میلیارد تن زغالسنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، حمیدرضا عسکری؛ مدیرمجتمع معادن زغال سنگ طبس با بیان این مطلب گفت: منطقه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲٫۷۵ میلیارد تن زغالسنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده است.

وی با اشاره به سیاست گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای طرح جامع فولاد و زغالسنگ کشور، بیان کرد: در این راستا تعدادی از بلوک های منطقه زغالی طبس جهت سرمایه گذاری واگذار شده است.

عسکری با اشاره به اینکه در بخش زغال های حرارتی، بلوک یک معدن کوچکعلی شمالی با ذخیره ۳۹٫۵ میلیون تن زغالسنگ حرارتی، در سال ۱۳۹۷ به شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی آباد واگذار شده است، افزود: پس از ۴ سال دوره تجهیز، بهره برداری از این معدن در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزارتن کنستانتره زغالسنگ حرارتی آغاز خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر در طرح های در دست اجرا بالغ بر ۵۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است که با بهره برداری کامل از طرح ها، طی ۵ سال آتی ظرفیت تولید سالیانه به یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن زغالسنگ خام و ۷۰۰ هزارتن زغالسنگ کنستانتره خواهد رسید و ظرفیت اشتغال مستقیم بالغ بر ۳۵۰۰ نفر را در پی خواهد داشت.

عسکری با بیان اینکه در راستای ارتقای زیرساخت های ایمنی، طرح احداث پایگاه امداد و نجات مرکزی در منطقه زغالدار طبس با ۲۱۰۰ متر مربع زیربنای ساختمانی و ۲۵۰۰ مترمربع محوطه سازی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: جانمایی این پایگاه در محدوده پروده ۴ انجام و سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث پایگاه (به غیر از هزینه تجهیزات) بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است که در مرحله انتخاب پیمانکار جهت اجرای طرح بوده و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خاتمه تأکید کرد: بهره برداری از این طرح موجب ارتقاء شاخص های ایمنی منطقه و ایجاد امنیت روانی و حفظ و صیانت از نیروهای انسانی شاغل در معادن خواهد شد.