۰ نفر

معاون امور کار وزارت تعاون مطرح کرد:

ضرورت لغو مجوز بهره‌بردارى معادن فاقد ایمنى/ الحاق ایران به مقابله نامه ١٧٦در دستور کار دولت

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 407773
ضرورت لغو مجوز بهره‌بردارى معادن فاقد ایمنى/ الحاق ایران به مقابله نامه ١٧٦در دستور کار دولت

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت لغو مجوز فعالیت معادنی که حداقل ایمنی را رعایت نمی‌کنند گفت: به دنبال این هستیم که ایران به زودى به مقابله نامه ١٧٦ (ILO)که موضوع ایمنى در معادن است ملحق شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حاتم شاکرمی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایمیدر و وزارت کار با عنوان ارتقای ایمنی کار در معادن و صنایع معدنی کشور اظهار کرد: بخش معادن یکى از مزیت‌هاى اقتصادى کشور ماست و امروز حدود دو میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش معادن کار مى‌کنند که این موضوع، ظرفیت اقتصادى بالایى براى کشور به ارمغان آورده است.

او با تاکید بر الزام رعایت موارد ایمنی در معادن تصریح کرد: باید به ایمنى در معادن به عنوان یک موضوع ملى نگاه کنیم و یکى از موضوعات تفاهم‌نامه ما با سازمان نوسازى معادن نیز مربوط به این مهم است.

شاه کرمی افزود: در سال٩٥، ٣٦فوتى در معادن داشتیم و این عدد در سال٩٦ به ٨٤فوتى رسید که با توجه به این آمار بحث ارتقاء ایمنى ضروری است.

شاکرمی با بیان اینکه براى تجهیزات وسایل ایمنى باید به سمت بومى‌سازى و کمک گرفتن از شرکت‌هاى دانش بنیان پیش برویم، خاطرنشان کرد: مجوز بهره‌بردارى معادنى که فاقد حداقل استانداردهاى ایمنى هستند باید لغو شود و ما تعدادی از این معادن فاقد ایمنی را شناسایی کرده‌ایم.

معاون وزیر کار خبر داد: به دنبال این هستیم که ایران به زودى به مقابله نامه ١٧٦ (ILO)که موضوع ایمنى در معادن است ملحق شود؛ این موضوع درحال حاضر در کمیسیون دولت مورد بررسى قرار گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم.