۰ نفر

مدیرعامل شرکت مس از سفر وزیر صمت به مجتمع مس سونگون خبر داد

آغاز عملیات اجرایی طرح‌های تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون

۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶
کد خبر: 403350
آغاز عملیات اجرایی طرح‌های تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون

اردشیر سعدمحمدی گفت: فردا با حضور رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و خداداد غریب‌پور رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در مجتمع مس سونگون عملیات اجرایی کارخانجات پالایشگاه، اسیدسولفوریک، فلوتاسیون سرباره، اکسیژن و کارخانجات جنبی آغاز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر گفت: با آغاز عملیات اجرایی این طرح، کار راه‌اندازی کارخانجات پالایشگاه و  اسید سولفوریک آغاز خواهد شد و در آینده شاهد تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون خواهیم بود. 

وی با اشاره به این‌که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، 100 هزار تن مس کاتدی تولید خواهد شد، گفت: تا پایان سال جاری ظرفیت کارخانجات ذوب مس کشور به 400 هزار تن می‌رسد که با بهره‌برداری از طرح‌‌های توسعه‌ای تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون در آینده، ظرفیت تولید مس آندی در شرکت مس به 500 هزار تن خواهد رسید.

سعد محمدی ادامه داد: همچنین فردا عملیات اجرایی کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سونگون با ظرفیت ورودی 900 تن سرباره در روز و با هدف افزایش بهره‌وری و بازیابی مس موجود در سرباره‌های ایجادشده  آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر این‌که رعایت حداکثری الگوها و استانداردهای بین‌المللی زیست‌محیطی در طرح‌های توسعه سونگون خط قرمز ما محسوب می‌شود اظهار داشت: برای تبدیل گاز SO2 حاصل از فرایند تولید آند نیاز به احداث کارخانه اسید سولفوریک داشتیم تا تمامی الزامات محیطی زیستی رعایت شود.

وی افزود: ازاین‌رو، برای کاهش ریسک‌های محیط زیستی و جلوگیری از بروز هرگونه مخاطرات زیست‌محیطی تأکید شده است که این کارخانه چندماه زودتر از سایر کارخانه‌ها به مرحله بهره‌برداری برسد.