۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز فرصتی برای جذب سرمایه‌های راکد است

۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۷
کد خبر: 402085
نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز فرصتی برای جذب سرمایه‌های راکد است

اردشیر سعدمحمدی گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز از یک‌سو می‌تواند به‌عنوان محرک اصلی در معرفی بنگاه‌ها، محصولات و خدمات در بخش‌های صنعت و معدن باشد و از سوی دیگر زمینه جذب سرمایه‌گذاران را در دو استان معدنی ایران فراهم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت مس با اشاره به این‌که معرفی پتانسیل‌های معدنی می‌تواند امکان جذب سرمایه‌های راکد در استان‌ها را فراهم می‌کند، گفت: صنعت مس حرف مشترک دو استان مس خیز ایران است و بدون شک این صنعت از سودآوری و جذابیت سرمایه‌گذاری بالایی برخوردار است و ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند منجر به شکوفایی بیشتر اقتصادی در بخش معادن استان کرمان و آذربایجان شرقی شود.
سعدمحمدی با تأکید بر اینکه تحقق توسعه و رونق تولید با بکارگیری تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری محقق می‌شود گفت: هم‌اکنون و با اتخاذ رویکرد توسعه محور در شرکت مس و با اعتقاد به اینکه بخش معدن می‌تواند نجات بخش فضای اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی فراوان ایجاد کند طرح‌های توسعه خوبی در دو استان کرمان و آذربایجان شرقی تعریف کردیم که بهره‌برداری از آنها آینده‌ای شکوفا برای کشور ایجاد می‌کند.
به گفته سعدمحمدی طبق توافق صورت گرفته با رئیس محترم هیأت عامل ایمیدرو شرکت مس آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه معادن کوچک و متوسط را دارد. از این‌ رو، امیدواریم معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌های شرکت مس در نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراهم کند.
مدیرعامل شرکت مس با اشاره به نهضت ساخت داخل در صنعت مس، گفت: با توجه به این‌که صنعت مس در هر دو استان کرمان و آذربایجان شرقی سابقه طولانی دارد بومی‌سازی قطعات و تجهیزات می‌تواند به‌عنوان یکی از فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری معرفی شود.
وی تصریح کرد: قطعاً سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند ضامن تداوم تولید و توسعه پایدار شرکت ملی صنایع مس ایران باشد.
سعدمحمدی تأکید کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران ضمن حمایت از برگزاری «نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز» اعلام می‌کند با وجود تحریم‌های ظالمانه، این نمایشگاه به‌طور قطع فرصت و زمینه‌های ارتباط بیشتر صنعتگران و فعالان اقتصادی از دو استان را فراهم خواهد کرد تا علاوه بر استفاده از توان متخصصان داخلی در جهت رفع نیازهای فنی و مهندسی صنایع، قدمی مثبت در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قطع وابستگی به شرکت‌های خارجی برداشته شود.
گفتنی است، نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و گردشگری از 25 تا 29 آذرماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.