۰ نفر

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک مطرح کرد:

اشتغال و کارآفرینی با توسعه گردشگری معدنی

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۹:۰۵
کد خبر: 400759
اشتغال و کارآفرینی با توسعه گردشگری معدنی

سرمایه‌گذاری در معادن ژئوتوریسم و گردشگری بدون شک می‌تواند موجب اشتغال‌زایی فراگیر به ویژه برای جوانان در کشور شود و معادنی که در زمینه ژئوتوریسم قابلیت فعال شدن دارند، می‌توانند معادن درحال بهره‌برداری و استخراج و یا معادن متروکه باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، امیدرضا محبعلی؛ مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک در خصوص اهمیت سرمایه‌گذاری در معادن در بحث ژئوتوریسم و گردشگری گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه بدون شک می‌تواند موجب اشتغال‌زایی فراگیر به ویژه برای جوانان در کشور شود و معادنی که در زمینه ژئوتوریسم قابلیت فعال شدن دارند، می‌توانند معادن درحال بهره‌برداری و استخراج و یا معادن متروکه باشند.

محبعلی در ادامه افزود: بدون شک بدون ورود به بحث گردشگری، معدن می‌تواند پتانسیل‌های وسیعی در جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی ایجاد کند و در آینده افق روشنی در این حوزه در کشور وجود دارد.

به گفته مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک، ژئوتوریسم شاخه جدیدی از گردشگری است که با هدف حفاظت از میراث زمین و همچنین ارتقای سطح زندگی جوامع بومی، حفظ ارزش‌های فرهنگی و توسعه‌ی اقتصادی، بر استفاده از جاذبه‌های زمین شناختی و ژئومورفولوژیکی تاکید می‌کند.

وی درباره آغاز طرح گردشگری معدنی در کشور بیان کرد: طرح گردشگری معدنی ابتدا در بخش معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و اقدام به بررسی معادن دارای پتانسیل گردشگری شد و در همین راستا شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در معادن تحت پوشش خود، معادنی که مستعد اجرای طرح مذکور بودند را شناسایی کرد که معدن پتاس خور اولین گزینه جهت اجرای طرح ژئوتوریسم معدنی بود.

محبعلی ادامه داد: به جز معدن پتاس خور، معادن سرب نخلک، سرب و روی انگوران، زغال‌سنگ البرز مرکزی، طلای موته که همگی تحت پوشش سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران می‌باشند، طی دو سه سال اخیر اقداماتی را جهت ایجاد زیرساخت‌های مناسب و جذب گردشگر انجام داده‌اند.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک اهم اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در زمینه گردشگری را شامل اصلاح اساسنامه، تشکیل کمیته ویژه گردشگری در ستاد شرکت، انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های اولیه در مناطق مستعد جهت جذب گردشگر و پیگیری جهت شناسایی سایر معادن دارای پتانسیل گردشگری در کشور به منظور فعال‌سازی دانست.