۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چهار کشته در پی ریزش سنگ در معدن طلای آفریقای جنوبی/ زلزله 2.6ریشتری موجب ریزش آوار شد

۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰
کد خبر: 400566
چهار کشته در پی ریزش سنگ در معدن طلای آفریقای جنوبی/ زلزله 2.6ریشتری موجب ریزش آوار شد

ضعف ایمنی و مقررات و قوانین کار یکی از مواردی است که سالانه منجر به مرگ کارگران معدن در کشورهای مختلف جهان می‌شود.

اقتصادآنلاین اکرم شعبانی؛ شرکت معدن طلای آفریقای جنوبی و اتحادیه معدن این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد چهار معدنچی در اثر ریزش سنگ در معدن طلا کشته و یک نفر به شدت زخمی شد. سقوط سنگ در این معدن طلا به دنبال یک زمین لرزه اتفاق افتاد.

اتحادیه ملی کارگران معدن (NUM) که به شدت به این شرکت معدنی انتقاد کرده است، در بیانیه‌ای عنوان کرد: هیچ مسیر فراری برای کارگرانی که در زیر آوار گرفتار شده بودند، وجود نداشت. در این بیانیه همچنین آمده است: تیم اصلی معدن – گروهی از معدن کاران که برای انجام نجات زیرزمینی آموزش دیده‌اند- سرعت کافی برای نجات جان کارگران گرفتار در آوار را نداشته‌اند و رهبران تیم نجات به عمد از سوی گروه دیگری در ادامه عملیات نجات متوقف شده‌اند. البته اتحادیه ملی کارگران معدن مدارک و شواهدی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده اما عنوان کرده است کارگران حاضر در محل که در جریان حادثه قرار داشته‌اند از این موضوع خبر داده‌اند.

شرکت معدنی ویلیج مین ریف Village Main Reef در این باره عنوان کرده که تا تکمیل تحقیقات در این راستا اظهارنظری در مورد عملیات نجات نخواهد داشت. جیمز دانکن سخنگوی شرکت در این رابطه گفت: ریزش آوار در پی وقوع دو زمین لرزه رخ داده است. تحقیقات در مورد عوامل علی احتمالی در حال انجام است و ما تنها پس از تکمیل تحقیقات اظهارنظر خواهیم کرد و موضعی در مورد اتهامات اتحادیه ملی کارگران معدن نخواهیم داشت.

سخنگوی اتحادیه ملی کارگران معدن نیز در این باره توضیح داد: پیوند این ریزش به زمین لرزه چندان مرتبط نیست، چرا که بزرگی زمین لرزه تنها 2.6 ریشتر بوده است.

وزارت منابع معدنی در ماه مارس اعلام کرد: شمار تلفات در معادن آفریقای جنوبی از 90 کشته در سال 2017 به 81 مورد در سال 2018 رسید. که البته این کاهش در مقایسه با آمار دهه‌های پیشین که مرتبط با ضعف ایمنی و مقررات و قوانین کار بوده، بسیار قابل توجه است.