۰ نفر

امضای تفاهم‌نامه اتحادیه حفاران غیرنفتی و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی؛

حفاری از الزامات و پایه اکتشاف در بخش معدن است/ برای توسعه بخش معدن نیاز به توسعه حفاری‌های غیرنفتی و اکتشافات داریم

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵
کد خبر: 398833
حفاری از الزامات و پایه اکتشاف در بخش معدن است/ برای توسعه بخش معدن نیاز به توسعه حفاری‌های غیرنفتی و اکتشافات داریم

اتحادیه حفاران غیرنفتی و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی تفاهم نامه‌ای برای تامین ماشین آلات مورد نیاز شرکت‌های عضو اتحادیه به امضا رساندند.

به گزارش اقتصادآنلاین، این تفاهم نامه در محل خانه معدن ایران و با حضور رییس اتحادیه حفاران غیرنفتی، مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی و رییس خانه معدن ایران به امضا رسید.

رضا اشرف سمنانی رییس اتحادیه حفاران غیر نفتی در این مراسم با بیان اینکه اکتشافات الزام بخش معدن و پایه اکتشافات حفاری است، عنوان کرد: با این وجود ما هنوز با اکتشافات روز دنیا فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تجهیزات حفاری امکان تولید در داخل کشور را ندارد، تصریح کرد: به همین منظور نیاز به تامین مالی برای خرید این تجهیزات وجود دارد و به همین دلیل ما در اتحادیه حفاران غیرنفتی به دنبال تامین مالی خرید این تجهیزات از طریق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی هستیم.

فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در ادامه این مراسم در رابطه با توسعه بخش معدن عنوان کرد: از مدت‌ها پیش در پی آن بوده‌ایم که بتوانیم حمایت موثری از بخش حفاری داشته باشیم و چون توسعه معدن باید از ابتدای زنجیره آغاز شود در نتیجه نوع حمایت از اکتشافات و حفاران غیرنفتی در این رابطه می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی با بیان اینکه حمایت‌های لازم را برای تامین مالی تجهیزات حفاری اکتشافی خواهیم داشت، افزود: در توافقی با دو بانک ملت و صنعت و معدن در زمینه تامین مالی خرید تجهیزات حفاری که بانک‌های اصلی تامین کننده منابع حفاری هستند در این راه گام برداشته‌ایم و امیدواریم این توافق بتواند مسائل موجود در این بخش را حل کند.

دهقانی با تاکید بر اینکه با توجه به توافق نامه فوق فکر می‌کنم تضامین لازم را از کارفرما دریافت کنیم، تصریح کرد: امیدواریم این تفاهم نامه حالت اجرایی به خود بگیرد و تا پایان سال اولین تامین مالی برای خرید بخشی از تجهیزات مورد نیاز را در این بخش داشته باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با افزایش سرمایه در سال جاری و سال آینده صندوق افزایش تسهیلات در بخش حفاری و توسعه را در بخش اکتشافات داشته باشیم.

محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران در ادامه مراسم با بیان اینکه در هرکجا که به دنبال توسعه بخش معدن هستیم باید به حفارى و به تبع آن اکتشافات توجه زیادی داشته باشیم، تاکید کرد: بدون امر حفاری و اکتشافات توسعه این بخش غیرممکن است و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی می‌تواند در توسعه حفارى‌ها نقش بسیار موثری داشته باشد.

رییس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه امروز سیاست ما ایجاد صندوق مشارکت در توسعه بخش حفارى است، ادامه داد: امکانات موجود پاسخگوى نیازهاى آینده در این بخش نخواهد بود و به همین دلیل باید به دنبال افزایش تامین مالى در حوزه حفارى باشیم.

وی افزود: خدمات اتحادیه حفاران غیرنفتی هم در نهایت به بخش معدن کشور بازمی‌گردد و امیدواریم این تفاهم نامه تا پایان سال منجر به اجرایی شدن یکی دو مورد از تامین تجهیزات این بخش شود.

بهرامن با تاکید بر اینکه احساس می‌کنم صندوق در زمینه تامین مالی به هر میزانى با مشکل مواجه نشود، تصریح کرد: ما به دنبال افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌هاى معدنى هستیم و به همین دلیل باید در حفارى با پتانسیل‌هاى موجود در کشور توسعه مورد نیاز را داشته باشیم و نیاز است این توسعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.