۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اسماعیلی به معاونت امور معدنی می‌رود/ حکم سرپرستی سرقینی برای "آسکوتک" صادر شد

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبر: 398283
اسماعیلی به معاونت امور معدنی می‌رود/ حکم سرپرستی سرقینی برای "آسکوتک" صادر شد

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در گفت‌وگوی اختصاصی با اقتصاد آنلاین خبر داد: روز یکشنبه هفته آینده با شروع کار مجلس رایزنی‌های لازم برای استعفای من از مجلس و شروع کار در معاونت امور معدنی آغاز می‌شود.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن توضیح داد: چندی پیش با توجه به اینکه مجموعه وزارت صمت به خصوص آقای وزیر از عدم کاندیداتوری من برای دور جدید مجلس مطلع بودند انتظار داشتند در معاونت معدنی با آنها همکاری داشته باشم.

اسماعیلی با بیان اینکه ایمیدرو و وزارت صمت طی مذاکراتی به این جمع‌بندی رسیدند که جعفر سرقینی به آسکوتک رفته _آسکوتک از شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو و محل استخراج آن در آلمان است_ تا به خصوص در شرایط تحریم ارتباطات را برقرار کرده و من گزینه مطرح شده در معاونت معدنی وزارت صمت بوده‌ام.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی مذاکراتی با رحمانی و سرقینی از آنها خواستم رایزنی‌های لازم را با مجلس آغاز کنند، تاکید کرد: با توجه به این مساله آمادگی خود را برای معاونت امور معدنی وزارت صمت رد نمی‌کنم که این مساله مشروط به پذیرش استعفای من در صحن علنی مجلس است.

اسماعیلی افزود: گام نخست را به وزارتخانه واگذار کرده‌ام که در درجه نخست با رئیس مجلس و هیات رئیسه و همچنین کمیسیون و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس مذاکراتی داشته باشند که اگر نگاه عمومی مجلس بر این بود که طی چند ماه باقی مانده تا پایان این دوره از مجلس در واحد تخصصی معاونت معدنی مفیدتر واقع شوم کار خود را در این معاونت آغاز کنم.

وی با اشاره به اینکه جزئیات شروع به کارم در معاونت معدنی و زمان آغاز به کار مشخص نیست، خبر داد: حکم سرپرستی سرقینی برای آسکوتک صادر شده که در هفته اخیر به آلمان سفر کرد تا بررسی‌هایی را از شرکت به عمل آورد.

اسماعیلی درباره نظام مهندسی معدن پس از شروع به کارش در معاونت معدنی توضیح داد: در شورای مرکزی نظام مهندسی فعالیت خود را همزمان ادامه می‌دهم اما در نهایت با تصمیم شورا دو گزینه به وزیر صمت برای ریاست نظام مهندسی معرفی و با تصمیم رئیس جمهوری حکم ریاست برای یک نفر از آنها صادر می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در معاونت معدنی وزارت صمت که دارای اهمیت بسیار بالایی برای حاکمیت و بخش خصوصی است مسائل به گونه‌ای پیش برود که شاهد رونق تولید از طریق حمایت از بخش خصوصی باشیم.