۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اتحادیه اروپا با سریع‌ترین رشد تقاضای غیرمستقیم فلزات مورد استفاده در باتری

۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱
کد خبر: 396984
اتحادیه اروپا با سریع‌ترین رشد تقاضای غیرمستقیم فلزات مورد استفاده در باتری

افزایش استقبال از خودروهای برقی نه تنها بازار خودرو را با تغییراتی روبرو کرده بلکه در بازارهای معدنی نیز تاثیرگذار بوده است؛ افزایش استفاده از مواد معدنی همچون کبالت، نیکل و لیتیوم که در باتری وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خود نوعی از این تغییر تقاضاست که به این بازار وابسته است.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ سایت ماینینگ دات کام در گزارشی در رابطه با افزایش تقاضای برخی مواد معدنی وابسته به باتری خودروهای برقی نوشته است: تجزیه و تحلیل‌های جدید صنعتی بیانگر آن است که روند تقاضای پایه برای فلزات باتری خودروهای برقی طی سال‌های آینده در اروپا، آمریکا و چین افزایش پیدا می‌کند.

نگاهی به پیش‌بینی‌های موجود در رابطه با وسایل نقلیه الکترونیکی، شرکت فیچ Fitch مجموعه‌ای از فرضیات را برای فروش خودروهای برقی ایجاد و تقاضای جغرافیایی فلزات مورد نیاز در باتری خودروهای برقی را به تقاضای مستقیم تبدیل کرده که این تقاضا به آن دسته از کشور / ناحیه‌ای اطلاق می‌شود که در آن تولید باتری انجام می‌شود و تقاضای غیرمستقیم به کشورها یا ناحیه‌ای تعلق می‌گیرد که فروش خودروهای برقی در آن ممکن است تقاضای باتری‌های حاوی این فلزات کلیدی را افزایش دهد که همان باتری‌ها در ناحیه‌ای دیگر تولید می‌شود.

فیچ همچنین مدعی آن است که چین همچنان محرک اصلی تقاضای مستقیم فلزات باتری خودروهای برقی است که این موضوع به اهداف بلند پروازانه این کشور در تولید خودروی برقی و حمایت‌های دولت چین از این طرح بازمی‌گردد؛ با این حال این تحلیل ادامه می‌دهد که این رشد تقاضای چین تا سال 2025 ادامه خواهد یافت و پس از این دوره با دستیابی خودروسازان چینی به اهداف مورد نیازشان این تقاضا کاهش می‌یابد.

تحلیل‌گران فیچ با استفاده از این یافته‌ها برآورد کرده‌اند که رشد تقاضای غیرمستقیم برای کبالت، نیکل و لیتیوم قوی‌ترین تقاضا در سراسر اتحادیه اروپا و تحت سناریوی صعود خواهد بود که خود زیربنای فرضیات سیاست‌گذاری مطلوب است.

شرکت فیچ همچنین در این تحلیل عنوان کرده است: رشد غیرمستقیم تقاضا برای این سه فلز در ایالات متحده علیرغم سناریوهای موجود افزایش چندانی نخواهد داشت که این به دلیل پیش فرض‌های موجود در حمایت ضعیف دولت فدرال از سیاست تولیدات این دست است.

فیچ با این وجود نگاه مثبت خود را به بازار خودروهای برقی چین حفظ می‌کند، چرا که موجب شدت گرفتن رقابت در میان برندهای اصلی خودرویی و در نتیجه آن کاهش هزینه‌ها و در نهایت انتخاب بهتر در میان مشتریان این نوع از خودروها خواهد شد؛ این روند به خودی خود باعث افزایش تقاضا در بازار خودروهای برقی می‌شود، با توجه به اینکه خودروسازان سنتی اعتبار بیشتری نسبت به شرکت‌های جدید و کوچک خودروسازی الکتریکی دارند، تقاضای مصرف کنندگان را به این سمت بیشتر سوق می‌دهد.

بر اساس این سناریوی صعود، فیچ پیش بینی می‌کند اتحادیه اروپا شاهد سریع‌ترین رشد متوسط تقاضای غیرمستقیم برای کبالت (28.5 درصد)، نیکل (31 درصد) و لیتیوم (27.9 درصد) تا سال 2028 پیش از چین و ایالات متحده خواهد بود و دلیل این مساله ناشی از فروش پایه‌ای پایین‌تر خودروهای برقی در اتحادیه اروپا نسبت به چین و آمریکاست و به همین دلیل در این ناحیه در شرایط اینچینی پتانسیل رشد بیشتری دارد.

https://www.mining.com/eu-to-witness-fastest-growth-in-indirect-demand-for-battery-metals-report/