۰ نفر

ارزانی در پنل نیازمندی‌های فناوری صنایع تاکید کرد:

استفاده از مراکز علمی و دانشگاهی در جهت بومی‌سازی

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۹:۰۰
کد خبر: 394201
استفاده از مراکز علمی و دانشگاهی در جهت بومی‌سازی

مهندس ارزانی با اشاره به بومی سازی در فولاد هرمزگان گفت : ما حرفمان را از شعار به عمل تبدیل و حدود ١٢هزار قطعه را بومی سازی کردیم .

به گزارش اقتصادآنلاین،  نرم افزاری در کشور در خصوص بومی سازی طراحی شده است که  نیازهای صنایع در حوزه قطعات و مواد اولیه  در آن ثبت میشود  و پژوهشگران میتوانند متناسب با نیازهای اعلام شده طرح های پژوهشی خود را ارائه نمایند. اماده همکاری هستیم تا با استفاده از توان علمی کشور و مراکز علمی و فناوری و مراکز دانشگاهی بتوانیم مواد اولیه و قطعات موردنیاز را بومی سازی کنیم .

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ارتباط صنعت با دانشگاه را ضروری خواند و گفت :

در حوزه ارتباط با دانشگاه و مراکز علمی ٤٩پروژه پژوهشی با مراکز علمی هرمزگان و کشور در دست اقدام داریم  . پژوهشگران میتواننداز طریق مراکز علمی و پژوهشی با فولاد هرمزگان همکاری کنند  و امادگی لازم برای همکاری با این مراکز وجود دارد.

مهندس ارزانی با اشاره به تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازان  گفت : تلاش مسولین استانی در خصوص رفع مشکلات صنایع قابل تقدیر است ، ولی این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد .

مهندس ارزانی تاکید کرد : ما مشکل تامین مواد اولیه داریم و انتظار می رود مسؤلین در این حوزه اقدام موثری انجام دهند و نیازهای مواداولیه صنایع استان حل شود .

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به فعالیتهای علمی این شرکت در عرصه های مختلف گفت : با توجه به رسالت و مسئولیت اجتماعی در حوزه پژوهش و صنعت فولاد یک نیاز سنجی در فولاد هرمزگان  انجام شد و فرایند ریخته گری که در صنعت فولاد یک ضرورت است و بسیار حائز اهمیت ، به عنوان یک موضوع شناسایی شد و به همین دلیل  اولین کنفرانس ملی ریخته گری کشور  را با همکاری مراکز دانشگاهی برنامه ریزی کردیم که  این کنفرانس در اواخر آذرماه در بندرعباس برگزار خواهد شد.