۰ نفر

مدیرعامل شرکت چادرملو در پاسخ به خبرنگاران گفت:

هدف از مشارکت در استرالیا، آوردن سنگ آهن به فولاد مکران است

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۴۹
کد خبر: 391701
هدف از مشارکت در استرالیا، آوردن سنگ آهن به فولاد مکران است

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تکمیل طرح D19، برنامه سال آینده چادرملو است به این شکل که بتوانیم همزمان با اکتشاف کار استخراج را انجام دهیم. سرمایه گذاری این طرح، ۱میلیارد و ۹۰۰میلیون با مشارکت سنگ آهن مرکزی است. مجوزها صادر شده، ژئوفیریک هوایی به اتمام رسیده و حفاری در حال آغاز است که با انجام آن وضعیت ذخیره مشخص می شود. بحث جاده سازی نیز با همکاری محیط زیست در حال انجام است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: گندله سازی 2 در حال احداث است. احداث کارخانه میلگرد نیز در دست اجراست و امیدواریم این پروژه ها در سال آینده به نتیجه برسند. آبرسانی خلیج فارس نیز پروژه ای است که در سال آینده محقق می شود و تا پایان سالجاری، آب به گل‌گهر می‌رسد و تا شهریور سال ۹۹ قطعا به چادرملو خواهد رسید.

وی گفت: قرار است معدن سنگ آهن استرالیا را هرچه سریعتر فعال کنیم. هدف از شرکت در استرالیا، آوردن سنگ آن به فولاد مکران بوده و اگر تا ان زمان آماده نشود قطعا سنگ آن را چه در داخل و چه در خارج می فروشیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ادامه داد: پروژه نیروگاه خورشیدی هم در حال احداث است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد وی درباره خروج فولاد مبارکه از مشارکت در معدن استرالیا، اظهار کرد: فولاد مبارکه به دلیل اینکه در لیست تحریم هاست، صلاح دیدند که از این پروژه خارج شوند.

نوریان گفت: ما صادرات محور نیستیم و تنها سنگ آهن دانه بندی را صادر می کنیم.

وی افزود: حدود 30درصد از شمش تولیدی مان را به جنوب شرق آسیا و قطر صادر می شد.

مدیرعامل چادرملو عنوان کرد: عوارض بر صادرات ، دردی را دوا نمی‌کند‌. وی در پاسخ به کمبود مواد اولیه شرکت‌های فولادی گفت: از 10 و نیم میلیون تن کنسانتره تولیدی، تنها 4 میلیون تن را مصرف می کنیم و بقیه را به فولاد مبارکه و خوزستان می‌دهیم.