۰ نفر

رییس خانه معدن ایران:

بخش خصوصی امانتدار خوبی برای توسعه بخش معدن خواهد بود/ دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه معادن

۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴
کد خبر: 391267
بخش خصوصی امانتدار خوبی برای توسعه بخش معدن خواهد بود/ دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه معادن

رییس خانه معدن ایران در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۱۹ گفت: بخش معدن به‌رغم مشکلات موجود اثرگذاری مناسبی در صنعت داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا بهرامن با اشاره به اینکه بخش معدن در کنار صنعت توانسته حرکتی نو در اقتصاد ایجاد کند، تصریح کرد: ما دست به دست هم داده‌ایم تا بخش معدن را که بخش پیشروی اقتصادی است به جایگاه اصلی خود برسانیم.

بهرامن ادامه داد: موضوع این است که اگر ما امسال بخش معدن را به عنوان یک مزیت می‌دانیم، پیشتر هم این بخش مزیت بوده اما به دلیل عدم توجه لازم یک بخش منزوی و کاملا در حاشیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت معدنی وزارت صمت در بازدید از غرفه‌ها عنوان کرده بود که بخش معدن عملکرد خوبی داشته است، توضیح داد: از دیدگاه من بخش معدن یک بخش اثرگذار اقتصادی است اما این به معنای آن نیست که در بخش مالی اوضاع خوبی برای این بخش وجود دارد اما اثرگذاری خوب و مناسبی در بخش صنعت داشته است.

رییس خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه در محروم‌ترین نقاط کشور بخش معدن از اکتشاف تا فرآوری فعالیت دارد، تصریح کرد: برای پیشبرد این بخش ما نیاز به آرامش و امنیت داریم، منظور از امنیت ثبات در قوانین و مبانی برای حفظ سرمایه سرمایه‌گذاران است و اگر این مبانی وجود داشته باشد بخش معدن رشد خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جمع سرمایه گذاری در کشور در 40 سال اخیر کمتر از 40 میلیارد دلار بوده اما این بخش پیشران اقتصاد ایران و سایر کشورهای منطقه است، تاکید کرد: از مسئولان و سیاست گذاران می خواهیم که در کنار هم باشیم تا این بخش به توسعه مطلوب خود دست یابد. بخش خصوصی امانت داران خوبی برای توسعه بخش معدن خواهد بود.