۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش تولید مس شرکت معدنی گلنکور در آفریقا

۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 390341
کاهش تولید مس شرکت معدنی گلنکور در آفریقا

شرکت معدنی و تجاری گلنکور روز جمعه از کاهش 4 درصدی تولید مس از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. این شرکت همچنین اعلام کرد که رهنمودهای سال 2019 خود را از جمهوری دموکراتیک کنگو در برخی عملیات‌های اکتشاف معدنی متوقف می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، این شرکت چند ملیتی سوییسی - بریتانیایی که در سوییس مستقر است، در این رابطه عنوان کرده است: تولید مس گلنکور در یک سال کامل به استثنای معادن آفریقایی، حدود 1.01 میلیون تن خواهد بود. کمک‌های این شرکت برای عملیات استخراج مس در جمهوری دموکراتیک کنگو و زامبیا حدود 375 هزار تن بوده است که در مجموع حدود تولیدات این شرکت را به حدود 1.4 میلیون تن می‌رساند؛ در حالی که در پیش بینی‌ها این میزان 1.45 میلیون تن برآورد شده بود.

بر اساس این خبر گلنکور بنا دارد تا تجارت مس در آفریقا را از عملیات گسترده‌تر اکتشاف مس جدا سازی کند و به همین دلیل در ماه آگوست یک برنامه بازسازی و اهداف جدید برای معدن کاتانگا در جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد. میزان تولید در معدن کاتانگا، به عنوان اصلی‌ترین معدن مس این شرکت در آفریقا، در سه ماهه سوم تا سپتامبر 2019، با تولید حدود 60 هزار تنی نسبت به تولید 52.500 هزار تنی سه ماهه دوم رشد نشان داده است. خروجی کبالت، فلز باتری که به همراه مس تولید می‌شود، در سه ماهه سوم به 4 هزار و 800 تن رسیده که نسبت به 2 هزار و 600 تن سه ماهه دوم افزایش نشان می‌دهد.

در مجموع، تولید مس شرکت گلنکور در آفریقا با 5 درصد کاهش به 283 هزار تن رسیده است. شرکت مرکزی بار، همچنین پیش بینی تولید روی خود را که 85 هزار تن برآورد شده بود، بازبینی کرده است که این مساله البته به تاخیر در راه‌اندازی دوباره معدن آنها در پرو بازمی‌گردد.

منابع پاسخگو

در یک بیانیه جداگانه گلنکور اعلام کرده به نیروهای موظف برای تسریع در تهیه منابع خام و مواد اولیه با مجمع اقتصاد جهانی پیوسته است. بر اساس این بیانیه، این ابتکار، در ساخت یک پلتفرم بلاکچین برای ایجاد شفافیت، ردیابی و به خصوص ردیابی مواد اولیه، گزارش انتشار کربن یا افزایش راندمان مورد بررسی تاثیرگذار بوده است.

در شرایط کنونی، شرکت‌های معدنی تحت فشار فزاینده‌ای از سوی سرمایه گذاران و فعالان محیط زیست به دلیل تغییرات زیست محیطی قرار گرفته و به دنبال اطمینان از این مساله هستند که زنجیره‌های تامین آنها شفاف و بر مبنای قواعد اخلاقی است.

بررسی‌های جدید از معدن کاران جهانی بیانگر آن است که 44 درصد از مدیران معدنی در سراسر جهان معتقدند که تلاش‌های آنها برای کاهش موثر انتشار گازهای زیان بخش و حفظ مشتریان آنها در کنار حفظ اشتغال معدنی مفید خواهد بود.