۰ نفر

افزایش ۲۱درصدی میزان استخراج از معادن هرمزگان

۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷
کد خبر: 390105
افزایش ۲۱درصدی میزان استخراج از معادن هرمزگان

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: در شش ماه نخست امسال میزان استخراج از معادن هرمزگان ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خلیل قاسمی افزود: در این مدت هفت میلیون و ۸۷۶ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است. وی اظهار کرد: مهم‌ترین ماده معدنی در هرمزگان سنگ گچ است که بیش از ۸۰ درصد ماده معدنی صادراتی از استان است.

قاسمی با بیان اینکه هرمزگان ۱۹ ماده معدنی از ۶۰ ماده معدنی در کشور دارد، تصریح کرد:  سنگ آهن هماتیت، سنگ آهک، مارون از دیگر مواد معدنی پایه استان است که نسبت به پارسال افزایش برداشت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به راه اندازی کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در منطقه رضوان، بیان کرد: با ایجاد کارخانه فرآوری سنگ آهن تا تابستان سال آینده، یک میلیون تن کنسانتره سنگ آهن تولید می‌شود.

قاسمی ادامه داد: این کارخانه اکنون ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی این کارخانه برای ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خاطرنشان کرد: با راه اندازی کارخانه فرآوری کنسانتره سنگ آهن بخشی از نیاز کارخانه‌های فولاد سازی هرمزگان بر طرف می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه هرمزگان ۳۹۴ معدن دارد که ۲۲ معدن آن سنگ آهن است، عنوان کرد: معدن سنگ آهن روستای رضوان بزرگترین معدن سنگ آهن هرمزگان با ظرفیت سالانه دو میلیون تن است.