۰ نفر

فواید بی نظیر «لبو» برای سلامت بدن / این خوراکی را در فصل سرما فراموش نکنید

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۰:۱۲
کد خبر: 679980
فواید بی نظیر «لبو» برای سلامت بدن / این خوراکی را در فصل سرما فراموش نکنید

لبو یکی از بهترین مواد غذایی برای کمک به نعوظ مردان است. تحقیقات نشان داده است که آب لبو به کاهش فشار خون کمک می کند. آب لبو به اندازه برخی از انواع داروهای فشار خون بالا، تنها با یک فنجان در روز موثر عمل می کند. اما لبو برای مردان خواص ویژه ای دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، لبو از همان خانواده چغندر و اسفناج است، هر دو برگ و ریشه چغندر را می توان خورد - برگ ها طعم تلخ دارند در حالی که ریشه آن شیرین است.چغندر قرمز دارای ترکیب ضد سرطان بتاسیانین است.

فواید تغذیه ای لبو

یک وعده ۱۰۰ گرمی چغندر خام:

  • ۳۶ کیلو کالری
  • ۷ گرم پروتئین
  • ۱ گرم چربی
  • ۶ گرم کربوهیدرات
  • ۵ گرم فیبر
  • ۳۸۰ میلی گرم پتاسیم
  • ۱۵۰ میکروگرم فولات

فواید لبو برای مردان

آب چغندر به بدن کمک می کند اکسید نیتریک تولید کند. اکسید نیتریک اغلب برای باز کردن رگ های خونی استفاده می شود و به عنوان یک مکمل غذایی برای ED فروخته می شود. اکسید نیتریک به حفظ فشار در آلت تناسلی که برای حفظ نعوظ ضروری است کمک می کند. نوشیدن آب چغندر به بدن کمک می کند تا استروژن را در زنان متابولیزه کند و سطح تستوسترون را در مردان افزایش دهد.

تحقیقات نشان داده است که سطوح ضعیف فولات (ویتامین B۹) با تعداد کم اسپرم و کاهش تحرک اسپرم مرتبط است. چغندر حاوی مقدار خوبی از این ویتامین است، بنابراین می تواند به تقویت باروری مردان کمک کند. چغندر حاوی مقدار زیادی ویتامین C و E است که برای سلامت اسپرم ضروری است.

لبو بهتر است یا ویاگرا؟

می دانیم که آب چغندر برای مردان مفید است، بنابراین می توانید آن را بنوشید. اما اگر به دنبال درمان اثبات شده اختلال نعوظ هستید، احتمالاً بهتر است از راه دیگری مانند ویاگرا، سیلدنافیل، سیالیس، استندرا یا سایر گزینه های درمانی با نظر پزشک استفاده کنید. مصرف منظم چغندر به باز شدن رگ های خونی در اندام تناسلی و بهبود گردش خون کمک می کند. این به نعوظ بهتر در مردان در حین رابطه جنسی کمک می کند.

آب چغندر سرشار از نیترات است. بدن شما نیترات ها را به اکسید نیتریک تبدیل می کند. اکسید نیتریک، گازی که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و به جلوگیری از ED کمک کند. در واقع، اکسید نیتریک به عنوان یک مکمل غذایی برای درمان این بیماری فروخته می شود.

مزیت اصلی لبو برای سلامتی چیست؟

لبو خاصیت ضد سرطانی دارد

رنگدانه گیاهی که به چغندر رنگ غنی و بنفش مایل به زرشکی آن را می دهد بتاسیانین است، یک عامل قوی که تصور می شود به سرکوب توسعه برخی از انواع سرطان از جمله سرطان مثانه کمک می کند.

لبو فشار خون را کاهش می دهد

چغندر به طور طبیعی سرشار از ترکیباتی به نام نیترات است که آن را دوستدار قلب می کند. نیترات ها با شل کردن رگ های خونی، کاهش سفتی شریانی و ترویج اتساع که به طور بالقوه فشار خون را کاهش می دهد، به بهبود جریان خون کمک می کند. کاهش فشار خون برای جلوگیری از بیماری قلبی و سکته مفید است. مطالعات نشان می دهد که غذاهای غنی از نیترات مانند چغندر نیز ممکن است به بقای حمله قلبی کمک کند.

لبو عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد و سطح انرژی را پشتیبانی می کند

آب چغندر از زمانی که دارنده مدال طلای پارالمپیک، دیوید ویر، اعلام کرد که یک شات از آب چغندر راز موفقیت او بود، محبوبیت پیدا کرد.

مطالعات این را با یافته‌ها تأیید می‌کنند که نشان می‌دهد وقتی ورزشکاران آب چغندر را به رژیم خود اضافه می‌کنند،استقامت در ورزش بیشتر دارند و عملکرد را بهبود می بخشد. همچنین به ریکاوری کمک می کند زیرا زمانی که ماهیچه ها در حالت استراحت هستند، نیترات موجود در لبو به رساندن اکسیژن بیشتری به سلول های عضلانی کمک می کند و به عضلات کمک می کند تا به طور موثرتری ریکاوری کنند. برای بقیه ما، گنجاندن چغندر در رژیم غذایی ما ممکن است تقویت کننده انرژی مورد نیاز ما باشد.

فواید بی نظیر «لبو» برای سلامت بدن

لبو سلامت گوارش را بهبود می بخشد

چغندر یکی از غنی ترین منابع گلوتامین است، یک اسید آمینه ضروری برای سلامت و نگهداری روده ما. آنها همچنین سرشار از فیبر هستند، که علاوه بر حمایت از عملکرد روده، به حمایت از محیط روده و باکتری های مفیدی که در آنجا زندگی می کنند، کمک می کند.

لبو ضد التهاب است

چغندر قرمز به عنوان یکی از ۱۰ سبزیجات قوی آنتی اکسیدان رتبه بندی شده است. ترکیبات بتالاین که مسئول رنگ قرمز ریشه هستند، دارای قابلیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی هستند. این بدان معنی است که آنها به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کنند و ممکن است در مبارزه با شرایط مرتبط با افزایش سن مانند بیماری قلبی و سرطان مفید باشند.

آیا لبو برای همه بی خطر است؟

برای برخی افراد، خوردن لبو ممکن است باعث ایجاد چغندر، رنگ قرمز یا صورتی در ادرار یا مدفوع شود. اما این کاملا بی ضرر است! چغندر و تا حدی ریشه آن حاوی سطوح بالایی از ترکیب طبیعی به نام اگزالات است. افرادی که سابقه سنگ کلیه حاوی اگزالات دارند باید از مصرف بیش از حد غذاهای حاوی اگزالات مانند لبو خودداری کنند.

این نوشیدنی فوق العاده با لبو را امتحان کنید!

۲ عدد چغندر – پوست کنده، ساقه آن برداشته شود

۱ فنجان اسفناج - خوب شسته شود

۶ هویج، پوست کنده - ساقه آن جدا شده است

۱ سیب بزرگ خوب شسته شده است

۱ لیمو کوچک - خوب شسته شده

۱ سانتی متر از ریشه زنجبیل - پوست کنده

این مواد تقریباً دو لیوان بزرگ از این نوشیدنی را می سازد. ابتدا ۱ عدد لبو را در آبمیوه گیری بریزید، سپس زنجبیل، اسفناج، هویج، سیب، لیمو و لبو آخر را اضافه کنید! با هم ازین نوشیدنی خارق العاده لذت ببرید!