۰ نفر

معجون جادویی پاکسازی کبد با سیر و ...

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴
کد خبر: 653964
معجون جادویی پاکسازی کبد با سیر و ...

کبد یکی از بزرگترین ارگان های بدن محسوب می‌شود. این ارگان بزرگ به حفظ جریان خون و گردش خون، تجزیه مواد مغذی از مواد غذایی دریافتی و توزیع مواد مغذی به بدن کمک می کند. در این بخش نحوه پاکسازی کبد بدن با کمک سیر را آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی و استفاده از میوه ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی ترین آنها تقوی سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت ها قرار می گیرد زیرا این بیماری معمولا زمانی خود را نمایان می کند که ذرات چربی بخش زیادی از سلول های کبدی را به خود درگیر کرده اند. کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می کند.

چگونه بفهمیم که کبد بیش از حد کار کرده است و نیاز به سم زدایی دارد ؟

معجون جادویی پاکسازی کبد با سیر و ...

1. خستگی :

خستگی یکی از شکایت هایی است که افراد مختلف در طول زندگی دارند. خستگی باعث می شود که کبد شما تحت فشار قرار بگیرد. کبد گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می کند. پس بدیهی است که می تواند در بدن ذخیره شود و در موارد مورد نیاز به گلوکز تبدیل شده و در بدن آزاد گردد و تولید انرژی می کند. کبد از طریق ذخیره سازی گلیکوژن و تولید گلوکز به تامین انرژی و مبارزه با خستگی کمک می کند. اگر کبد تحت فشار باشد و به پاکسازی نیاز داشته باشد، نمی تواند به خوبی قند خون را تنظیم کند. در نتیجه خستگی و میل زیاد به مواد شیرین به وجود خواهد آمد.

در این زمینه بخوانید؛

افرادی که روزی کبدشان چرب می شود + درمان طب بوعلی سینا

2. ناتعادلی هورمون ها و سندروم های پیش از قاعدگی

کبد بدن را از مواد شیمیایی و آلوده کننده ها سم زدایی می کند و همچنین هورمون های ما را نیز سم زدایی کرده که شامل استروژن بالا می باشد. پس جای تعجب نیست هنگامی که کبد در انجام دادن این وظیفه با مشکل همراه باشد، استروژن زیاد در بدن توانایی دفع را نداشته باشد. علائم استروژن بالا در خانم ها شامل سندروم پیش از قاعدگی، فیبروم سینه، تغییر حالات و روحیه، اضافه وزن، بهم ریختگی های قاعدگی و غیره است.

3. نفخ شکم و گاز اضافه در بدن و یبوست

زمانی که مایع صفرا در بدن آهسته حرکت کند و یا ساکن بماند، وضعیت دل و روده فرد نیز به هم می ریزد و گاهی اوقات یبوست به وجود می آید. مواد سمی از باکتری پاتوژنیک نیز باعث انجام پروسه های سم زدایی در کبد می گردد و در نتیجه نا تعادلی در عملکرد کبد باعث تجمع گاز اضافی و احساس نفخ بعد از خوردن غذا خواهد شد.

4. سطح بالای فلزات سنگین

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین مثل فلزهای صنعتی کشاورزی و یا تکنولوژی می تواند برای کبد آسیب رسان باشد. نیروی سوخت زغال و پلاستیک، فلزات لوازم الکتریکی و غیره همگی برای کبد آسیب رسان هستند. فلزهای سنگین می توانند باعث آسیب به کبد شوند و بیماری های مختلفی را به وجود بیاورند . زمانی که سم زدایی کبد با مشکل روبه رو شود، فلزهای سنگین در بدن تجمع می کنند. معمولاً سه نوع تست از جمله تست خون، تست ادرار و سنجش میزان سطح جیوه مو می تواند میزان تجمع فلزات را به خوبی نشان دهد. دیگر آزمایش ها نیز برای این پروسه انجام می گیرد.

5. ادرار تیره و پوست زرد

زمانی که میزان زیادی از بیلی روبین در خون وجود داشته باشد، بیماری زردی به وجود می آید و رنگ پوست و ادرار زرد تیره خواهد شد و در نهایت باعث ایجاد مشکل در عملکرد کبد می شود.

6. آلرژی و حساسیت به مواد شیمیایی

زمانی که کبد تحت فشار باشد و به پاکسازی نیاز داشته باشد ، ممکن است که به مواد شیمیایی، بیشتر واکنش نشان دهد . مواد شیمیایی مثل گازوئیل ، کروسن ، گاز طبیعی ، حشره کش ها ، حلال ها ، مواد چسبنده ، چسب ها، انواع پارچه ها ، فرمالدهید ، مواد پاک کننده، داروها و غیره جزء این مواد شیمیایی هستند. آلرژی های فصلی نیز در این شرایط بدتر می شود و در نتیجه حساسیت به مواد غذایی افزایش پیدا می کند. کبد مسئول شکستن هیستامین اضافه در بدن است و زمانی که آسیب ببیند و یا به پاکسازی نیاز داشته باشد، هیستامین زیادی در بدن تجمع پیدا می کند. افرادی که آسیب دیدگی کبد آن ها زیاد باشد، سطح هیستامین خون آن ها بیشتر از حالت طبیعی می شود.

7. بد خوابی

سالانه تقریباً 60 میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

سیر، سلول های کبد را فعال و از ایجاد مواد سمی می کاهد

سیر، سلول های کبد را فعال می کند و از ایجاد مواد سمی می کاهد، همچنین باعث شادابی و جوانی کبد شده و فعل و انفعالات آن را متعادل می کند. آلسین، مهم ترین عاملی است که خاصیت دارویی سیر را تضمین می کند این ماده موجود در سیر، دارای خواص بسیاری است که مهم ترین آنها، قدرت از بین بردن باکتری و یا افزایش مقاومت در برابر باکتری ها است. آلسین مانند ویتامینE، جریان خون را متعادل و خون را تصفیه میکند، گلبول های قرمز را افزایش می دهد، سبب تنظیم میزان اکسیژن در بدن شده و سلول ها را جوان نگه می دارد. آلسین، با تحریک بافت های مخاطی معده، ترشحات آن را افزایش می دهد و در ترکیب با پروتئین از فعالیت بیش از حد معده می کاهد، این ماده با فعال کردن روده بزرگ عملکرد معده را نیز بهبود می بخشد و به درمان اسهال و یبوست کمک می کند.

آلسین، در ترکیب با ویتامین ب (تیامین)، فعالیت پانکراس را افزایش داده و ترشح انسولین را زیاد می کند بنابراین، سیر در درمان دیابت که در اثر فقدان انسولین یا عملکرد ناقص پانکراس رخ می دهد، نقش به سزایی دارد. سیر، حاوی ماده ای به نام اسکودینین می باشد که در افزایش نیروی حیات، رفع خستگی و نیز بهبود سوخت و ساز بدن نقش موثری دارد. بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی دهنده، بیمارانی که کاندید عمل جراحی می باشند و بیماران تحت درمان با دوز پائین آسپرین و یا سایر دارو های ضد پلاکتی بهتر است از مصرف بی رویه سیر و مکمل های ان خودداری نمایند.

خواص سیر برای کبد

سیر دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و بالایی است، این خواص آنتی اکسیدانی سیر از آلیسین موجود در سیر می آید که یک ترکیب سولفوری است و با مهار رادیدکال های آزاد از سرطان کبد پیشگیری می کند. درواقع خواص سیر برای کبد اینگونه است که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود. محل ذخیره کلسترول کبد می باشد خوردن سیر باعث کاهش کلسترول بد (LDL) می شود اما اثر چندانی بر کلسترول خوب (HDL) ندارد. تری گلیسیرید نیز یکی از عوامل خطر قلبی است که مصرف سیر اثر چندانی روی آن ندارد. دفع سموم از بدن یکی دیگر از خواص سیر برای کبد است. آلیسین، سلنیوم و ویتامین C موادی هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی سیر را افزایش می دهند و به دفع سموم شیمیایی از کبد کمک می کنند. درباره درمان کبد چرب با سیر هنوز اطلاعات کافی در دسترس نیست. یکی دیگر از ویتامین های موجود در سیر B12 می باشد. ویتامین b12 از جلوگیری التهاب در کبد نقش موثری دارد و به همین دلیل جلوگیری از التهاب کبد یکی دیگر از خواص سیر برای کبد می باشد.