۰ نفر

آبکشی دندانها بعد مسواک ممنوع!

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۵۸
کد خبر: 653420
آبکشی دندانها بعد مسواک ممنوع!

مسواک زدن یکی از قوانین اساسی یک سبک زندگی سالم است و ما اغلب بدون اینکه متوجه باشیم این کار را کاملاً خودکار انجام می دهیم، اما گاهی اوقات برخی از اعمال می تواند نتیجه مسواک زدن ما باشد.

5 قانون به ظاهر ساده ولی مهم مسواک زدن

به گزارش اقتصاد آنلاین،این جمله یعنی؛ فلوراید محصولی است که حاوی ترکیبی از مواد است و یکی از مهم ترین مواد برای دندان است که باید روزانه استفاده شود، بنابراین دندان ها را از خطر پوسیدگی و رسوبات باکتریایی که عامل بیماری های عفونی است، محافظت می کند. خمیر دندان خطر پوسیدگی را بین 25 تا 45 درصد کاهش می دهد.

مدت زمان مسواک زدن تاثیر زیادی بر پوسیدگی دارد

متأسفانه اکثر افراد در مدت 45 تا 70 ثانیه مسواک می زنند که بسیار سریع است و باعث یک زندگی پر مشغله می شود، اما معمولا توصیه می شود برای جلوگیری از پوسیدگی یا سایر بیماری های مرتبط با سلامتی حدود 2 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.

 سلامت دهان و دندان

مسواک زدن زیاد دندان های شما را در معرض خطر قرار می دهد

شاید فکر کنید بعد از مسواک زدن باید بقایای خمیردندان را به طور کامل از روی دندان هایتان پاک کنید و مدام مسواک بزنید اما بهتر است فقط یک بار این باقیمانده ها را از بین ببرید و این کار را چندین بار بشویید چون مسواک زدن زیاد دندان ها را از بین می برد. فلوراید خمیردندان خورده شده به دندان و کاهش اثر بخشی آن.

آیا شستن دهان پس از مسواک زدن، ضروری است؟

فلوراید بیشترین تاثیرگذاری را زمانی دارد که به طور مستقیم بر روی دندان ها قرار می گیرد. بهترین حالت این است که فلوراید برای چند دقیقه بر روی دندان ها دست نخورده باقی بماند. البته، منطق درستی پشت عادت شست و شوی دهان پس از مسواک زدن وجود دارد. به طور کلی، شما نباید مقادیر زیادی از فلوراید را ببلعید.

به تازگی، محققان پیشنهاد می کنند که بهتر است پس از مسواک زدن، تنها بزاق اضافی و خمیر دندان را به بیرون بریزید و دیگر دهان را با آب نشویید. در این حالت، فلوراید در طول روز روی دندان های شما باقی می ماند. سعی کنید تا ۱۰ دقیقه پس از مسواک زدن، چیزی نخورید و یا نیاشامید.

مسواک زدن در شب مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید

مسواک زدن دندان ها در شب بسیار مهم است، زیرا هنگام خواب، دهان ما به اندازه زمانی که از خواب بیدار می شویم، بزاق تولید نمی کند و بنابراین دهان نمی تواند به راحتی بقایای باکتری هایی را که باعث پوسیدگی می شوند، پاک کند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند بعد از شستشوی شب، چیزی نخورید.

مصرف کمتر شکر مساوی است با پوسیدگی کمتر

مصرف کمتر از 10 درصد مواد نگهدارنده و قند موجود در غذا برای کالری روزانه توصیه می شود، زیرا از این طریق می توانید مراقبت بهتری از دندان های خود داشته باشید. همچنین مصرف میوه های طبیعی به جای غذاها و نوشیدنی های فرآوری شده توصیه می شود.