۰ نفر

رفع خط اخم بین دو ابرو بدون بوتاکس با طب سنتی

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱
کد خبر: 652693
رفع خط اخم بین دو ابرو بدون بوتاکس با طب سنتی

بسیاری از دختران و پسران جوان از پیدا شدن خطوطی میان دو ابرو و یا پیشانی به هنگام اخم کردن گلایه می‌کنند. خطوطی که باعث نشان دادن سن بیشتر و کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌گردد. ز جمله روش‌های درمانی غیرتهاجمی و طبیعی دیگر برای درمان خط اخم و چین و چروک‌های صورت، بکارگیری روغن بذر کتان و ویتامین e است.

درمان قطعی خط اخم با روش طبیعی و طب سنتی + ماسک

به خطوط عمودی که بین دو ابروی شما وجود دارند، خط اخم گفته می‌شود و معمولا خط اخم با خطوطی که در بالای دو ابرو (در پیشانی) تشکیل می‌شود، اشتباه گرفته می‌شود. به خطوطی که در پیشانی ایجاد می‌شوند، چروک پیشانی یا خطوط پیشانی گفته می‌شود. به خط اخم، به طور خاص، خط اخم بین دو ابرو نیز گفته می‌شود.

خط اخم بین دو ابرو می‌تواند در هر سنی ایجاد شود. برخی از افراد در اوایل دوره‌ی بیست سالگی متوجه تشکیل این خطوط می‌شوند. این موضوع برای خیلی از افراد شوکه کننده است چرا که آن‌ها تصور می‌کنند در سنین بسیار بالاتری می‌بایست منتظر دیدن این خطوط می‌بودند. برای پیشگیری و درمان خط اخم بین دو ابرو می‌توانید کارهای زیادی بکنید، از مصرف کرم‌ها و داروهای غیر تجویزی گرفته تا اقدامات کلینیکی تهاجمی‌تر.

در این زمینه بخوانید؛

از بین بردن خط خنده با ماساژ در کمتر از دو هفته! 

در این مقاله با بهره گیری از طب سنتی و درمان های طبیعی بی ضرر سعی شده است بهترین درمان برای از بین بردن خط اخم به شما معرفی شود.

علت تشکیل خط اخم بین دو ابرو چیست؟

مهم‌ترین علت ایجاد خط اخم دو ابرو، آسیب‌های ناشی از تابش نور آفتاب است. بعد از آن که پوست شما آسیب دید، عضلات صورتتان که با پوست شما در تعامل هستند خودشان را باحالت جدید پوست وفق می‌دهند و بدین ترتیب خط اخم بین دو ابرو به صورت دائمی روی پوست می‌مانند.  اشعه‌های آفتاب موجب از بین رفتن الاستین و کلاژن موجود در پوست شده و در نتیجه پوست را نازک می‌کند. با بروز این مشکل، پوست شما نمی‌تواند مانند قبل صاف و محکم باشد.

یکی دیگر از دلایل ایجاد خط و خطوط اخم بین دو ابرو، روند طبیعی پیر شدن پوست است. با بالا رفتن سن، لایه‌ی داخلی پوست، به نام درمیس، نازک می‌شود و تکثیر سلولی در آن کاهش می‌یابد و از طرف دیگرالاستین و بافت‌های زیر پوست شل می‌شوند و درنتیجه پوست، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. همچنین با بالا رفتن سن، پوست شما کمتر از قبل مرطوب خواهد بود. کشیدن سیگار نیز باعث پیری سریع‌تر پوست و تشکیل چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

وجود خط اخم بین دو ابرو می‌تواند باعث شود که ظاهر شخص، صرف نظر از احساسات واقعی او، ناراحت به نظر بیاید . برای از بین بردن خط اخم و خطوط اخم بین دو ابرو روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از: استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مخصوص، میکرودرمابریژن، لایه برداری با محلول اسیدی، پیلینگ شیمیایی و درمابریژن، لیزر درمانی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و جراحی.  تمامی این روش‌ها قطعا باید توسط یک متخصص پوست و زیبایی توصیه و انجام شوند. با تقبل  هزینه بوتاکس خط اخم ، تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم چروک ها و خطوط روی پیشانی و خط اخم را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. پرکاربردترین روش رفع چروک پیشانی تزریق بوتاکس است که اثر آن پس از ۲ تا ۱۴ روز کاملاً محسوس است.

وازلین

وازلین یکی از راه‌ های از بین بردن خط اخم است و با چرب کردن بافت های خشک و خشن از عمیق شدن خط اخم پیشگیری می‌ کند

نکته‌ قابل توجه آن است که وازلین را هنگام خواب روی خط اخم بمالید و از مالیدن آن روی صورت هنگام رفتن به بیرون خانه پرهیز کنید.

سیر

لازم نیست از سیر یک ماسک درست کنید و روی صورت بزارید با گنجاندن سیر در رژیم غذایی خود از ایجاد خطوط اخم میان ابرو و پیری زود رس پوست جلوگیری کنید.

سیر این قابیلیت را دارد که چین و چروک صورت را از بین برده و با رفع لکه‌های تیره پوست به شفافیت آن کمک کند.

نان همراه با کره

نان منبع خوب آنتی‌ اکسیدان ها بوده و از گذشته برای سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک مورد استفاده قرار می‌ گرفت، کره نیز به تغذیه و رطوبت پوست کمک می‌کند.

طریقه مصرف :

یک تکه نان سفید را در یک استکان کره گرم شده قرار داده و خوب مخلوط کنید .سپس آن را روی خط اخم و چین و چروک‌های پوست بگذارید و اجازه دهید به مدت چند ساعت بماند.

بعد صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک شکلات

سفت کردن سلول‌ های پوست و احیا کردن آن از ویژگی‌ های پودر کاکائو به شمار می‌ رود به طوری که در بعضی از محصولات بدن و شامپو استفاده شده است.

به علاوه آنتی‌ اکسیدان های موجود در آن به هیدراته شدن پوست و جذب رطوبت کمک می‌ کند.

طریقه مصرف :

یک قاشق چای خوری از پودر کاکائو را با یک قاشق چای خوری روغن هلوی ارگانیک مخلوط کرده و سپس چند قطره روغن طبیعی ویتامین E به آن اضافه کنید.

اگر مخلوط سفت بود چند قطره‌ی دیگر روغن هلو به آن بی افزایید سپس صورت را با صابون شست و شو داده و ماسک را روی قسمت خط اخم قرار دهید بعد از 20 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

مصرف مولتی‌ ویتامین

برای از بین بردن چین و چروک صورت به خصوص خط اخم مصرف مولتی‌ ویتامین و اسیدهای چرب امگا 3 را فراموش نکنید، ویتامین‌ های نامبرده به هیدراته و توپر شدن خطوط صورت کمک می‌ کنند.

ژله

برای آبرسانی پوست و محو کردن خطوط اخم کمی ژله را با حرکات دایره‌ ای به مدت 5 دقیقه روی پیشانی ماساژ دهید، البته این روش درمان به پوست‌ های فاقد آکنه توصیه می‌ شود چرا که ژله تعداد آکنه را افزایش می‌ دهد.

روغن نارگیل

یکی از بهترین روغن‌ های طبیعی برای از بین بردن رادیکال‌ های آزاد پوست، روغن نارگیل است، این روغن حاوی آنتی‌ اکسیدان هایی است که در حفظ رطوبت پوست و شفافیت آن نقش مثبت ایفا می‌ کند.

هر روز قبل از خواب کمی از روغن را روی پیشانی ماساژ دهید تا در عرض چند هفته تاثیرش را ببینید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به بازسازی و هیدراته کردن پوست کمک می‌ کند

قبل از خواب و صبح قبل از شستن صورت مقداری آلوئه ورا را در پیشانی ماساژ دهید و بگذارید به مدت یک ربع روی صورت بماند. سپس صورت را با آب گرم شست و شو دهید

برای رفع چین و چروک و خط اخم هر روز این کار را انجام دهید.

آب کلم همراه با عسل

عسل

کلم یکی از بهترین سبزیجاتی است که برای سلامت پوست و مو بسیار توصیه می‌ شود، ویتامین‌های B6 ،A،C، پتاسیم، سیلیکون، کلسیم و منیزیوم در جوان سازی و رفع چین و چروک پوست موثراند.

طریقه مصرف :

30 میلی لیتر از آب تازه کلم را گرفته و در ظرف بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل بیافزایید خوب مخلوط کرده و روزی یک بار به مدت 15 دقیقه روی پیشانی بمالید سپس با آب بشویید

زردچوبه با خامه

خامه‌ طبیعی به لایه برداری سلول‌ های مرده پوست و حفظ رطوبت آن کمک می‌ کند، به علاوه زردچوبه با داشتن ترکیب کورکورمین در از بین بردن لکه‌ های تیره، سوختگی و عفونت‌ های پوستی مؤثر است.

طریقه مصرف :

یک قاشق خامه را با یک قاشق زردچوبه مخلوط کرده و روی خط اخم بگذارید، بعد از چند دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ

پروتئین و کلاژن موجود در تخم مرغ سبب کاهش چین و چروک صورت و سفتی پوست می‌ شود.

طریقه مصرف :

مقداری از سفیده تخم مرغ را روی پیشانی قرار داده و بعد از 10 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

قاشق فلزی

سفت کردن پوست قسمت پیشانی سبب از بین رفتن خط اخم شما می‌شود قاشق فلزی این کار را برای شما انجام می‌دهد بله تعجب نکنید.

طریقه مصرف :

یک قاشق فلزی را در یخچال قرار داده و صبح روز بعد قاشق را از طرف محدب روی خط اخم قرار دهید.

آرد برنج با شیر و گلاب

خواص جذب کننده‌ چربی و ضد پیری آرد برنج باعث شده که از آن برای رفع آکنه و چین و چروک پوست استفاده کنند. زنان آسیایی به همین منظور از قرص‌ های آرد برنج به عنوان درمان طبیعی حفظ سلامت پوست استفاده می‌ کردند.

طریقه مصرف :

2 قاشق چای خوری پودر برنج را در یک ظرف ریخته و 1 قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق چایخوری گلاب به آن بیافزایید، بعد از مخلوط کردن به مدت 20 دقیقه آن را روی صورت قرار داده و در آخر صورت را با آب سرد بشویید.

نکته : درصورتی‌که پوستتان خشک است این روش را انتخاب نکنید.

روغن میوه‌ گل رز

ویتامین A موجود در روغن میوه‌ی گل رز که متخصصان آن را ترانس رتینوئیک نیز می‌نامند برای جلوگیری از پیری زود رس بسیار مؤثر است.

طریقه مصرف :

چند قطره روغن را در قسمت چین و چروک صورت و خط اخم ماساژ دهید تا جذب پوست شود سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

آب‌ لیمو با روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اسکو آلن هیدراته کننده و آنتی‌ اکسیدان های ضد پیری می‌ باشد که با خاصیت آبرسانی به حفظ جوانی و طراوت پوست کمک می‌ کند.

بعلاوه آب‌ لیمو با خاصیت ضد باکتریایی خود و داشتن ویتامین C در شفافیت پوست و رفع خط اخم تأثیر مثبت می‌ گذارد.

طریقه مصرف :

2 قاشق چای خوری از روغن زیتون را در ظرفی ریخته و به آن 1 قاشق چای خوری آب‌ لیمو تازه اضافه کرده و بعد از مخلوط کردن آن را روی خط اخم قرار دهید.

به آرامی پوست را ماساژ داده و بعد از چند دقیقه صورت را با آب سرد بشویید، نکته : هنگام استفاده مراقب باشید ترکیب با چشم تماس پیدا نکند.

ماساژ صورت

یکی از بهترین روش‌ها برای رفع خط اخم و رسیدن به آرامش ماساژ صورت است، برای شروع دست‌های خود را روی پیشانی گذاشته و حرکات حلقه‌ای را با انگشت شصت روی صورت ایجاد کنید.

این روش پوست پیشانی و اطراف چشم را حرکت داده و باعث می‌شود تا خون رسانی به خوبی انجام گیرد.

با کمک انگشت سبابه پیشانی را به نقاط مختلف ماساژ دهید همچنین می‌توانید با انگشت شصت و اشاره بین ابرو را نیشگون بگیرید، پوست پیشانی را در طول ابروها بکشید و بعد از 10 ثانیه رها کنید.

ماسک با فندق افسونگر

این گیاه دارویی به دلیل داشتن خواص آنتی‌ اکسیدانی و قابض بودنش برای درمان التهاب، تورم، گلو درد و همچنین مشکلات پوستی و رفع چین و چروک توصیه می‌ شود.

طریقه مصرف :

یک تکه پار چه تمیز را با فندق افسونگر خیس کرده و سپس دراز بکشید و پارچه را روی خط اخم بگذارید، بعد از 20 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

جعفری و خیار

جعفری حاوی ویتامین C بوده و علاوه بر رفع چین و چروک به بهبودی جای زخم کمک می‌ کند، خیار نیز با داشتن آب کافی در حفظ رطوبت پوست کمک کرده و با داشتن ویتامین‌های B،C،B و منگنز و پتاسیم در سلامت پوست تأثیر مثبت می‌ گذارد.

طریقه مصرف:

یک عدد خیار را رنده کرده و آب آن را بگیرید، بعد جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید، ترکیب را روی پارچه درشت بافت ریخته و دو تا 15 دقیقه اجازه دهید روی پیشانی بماند.

در آخر صورت را با آب گرم بشویید.

زردآلو با شیر سرد و عسل آب‌ لیمو

میوه‌ زردآلو و آبلیمو دارای ویتامین C می‌باشند که در رفع چین و چروک مؤثر است به علاوه شیر و عسل منبع تغذیه‌ی پوست معرفی شده‌اند.

طریقه مصرف :

هسته‌ دو عدد زرد آلو را خارج کرده و آنها را له کنید تا پوره شود سپس 2 قاشق غذاخوری عسل و کمی شیر و 1 قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید.

بعد از مخلوط خمیر به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی پیشانی قرار داده و صورت را با آب گرم شست و شو دهید.

ترکیب روغن‌ های معطر

روغن‌ های طبیعی با جذب شدن آسان در نرمی و لطافت و رشد سلول‌ های تازه‌ی پوستی بسیار موثرند.

طریقه مصرف :

روغن‌ های هویچ، اسطوخدوس، نزولی، رازیانه، پامچال، صمغ کندر هر کدام 10 قطره و 2 قطره روغن رزماری، 3 قطره روغن لیمو و 2 قاشق غذاخوری روغن بادام را با هم مخلوط کرده و هر شب با این ترکیب روغنی قسمت خط اخم را ماساژ دهید.

پنیر کوتاژ و خامه با روغن نباتی و عسل

سلنیوم موجود در پنیر کوتاژ به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند، روغن نباتی نیز دارای خاصیت ضد باکترایی است.

عسل به طور طبیعی سفید کنندگی پوست را به دنبال دارد و خامه دارای مواد مغذی مناسب پوست می‌باشد، ترکیب این مواد به عنوان ماسک می‌تواند چین و چروک‌های صورت را برطرف کند.

طریقه مصرف :

از تمام این مواد مقدار کمی با هم مخلوط کرده و وقتی صاف و یکدست شد خمیر را روی خطوط اخم و چین و چروک‌ها قرار دهید بعد از 2 تا 3 دقیقه ماساژ بگذارید تا 15 دقیقه روی صورت بماند بعد با آب بشویید.

نوشیدن آب کافی

آب کافی سبب هیدراته شدن پوست شده و خشکی و چین و چروک پوست را از بین می‌ برد به همین خاطر روزانه 3 تا 4 لیتر آب بنوشید تا از پیری طودرس جلوگیری کنید.

البته از مصرف نوشیدنی‌ های گاز دار بپرهیزید.

سیب و عسل

سیب غنی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی است و با بهبود جریان خون و کاهش وزن و همچنین آب‌ رسانی به پوست در جوان سازی و حفظ طراوت پوست بسیار مؤثر است.

طریقه مصرف :

یک عدد سیب را میکس کرده و به آن 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و روی پیشانی و گردن و نواحی چین و چروک قرار دهید بعد از 20 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

آب چغندر

اگر به دنبال نوشیدنی طبیعی برای سلامت و رفع چین و چروک پوست صورت هستید آب چغندر را فراموش نکنید، آب چغندر حاوی مواد قندی و نیترات‌ های طبیعی می‌ باشد که با روند پیری مبارزه می‌کند.

قالب یخ

یکی از ساده‌ ترین روش‌ های خانگی برای از بین بردن خط اخم استفاده از یخ است.

یخ سبب شده تا گردش خون در قسمت صورت افزایش یابد و سلول‌ های تازه ساخته شود همه‌ این موارد در جوان‌ سازی و رفع چین و چروک موثرند.

یک تکه یخ را روی چیشانی قرار داده و بعد از یک دقیقه آن را بردارید.

رژیم غذایی

علاوه بر استفاده از انواع ماسک‌ها ی طبیعی تغییر در رژیم غذایی می‌تواند در حفط سلامت پوست و رفع چین و چروک تأثیر گذار باشد.

میوه‌ های دارای رنگ تیره مانند سیب و انگور و هندوانه و پرتقال را روزانه میل کنید، انواع غلات مانند جوی دو سر، گندم، برنج، تخم کتان و انواع آجیل مانند بادام، گردو و بادام زمینی توصیه می‌شود.

عدم استعمال دخانیات

استعمال سیگار سبب بروز پیری زود رس شده و چین و چروک پوست و خط اخم را افزایش می‌ دهد، بهتر است برای داشتن صورتی شاداب و جوان سیگار را ترک کنید.

لایه بردار

یک الی دو بار در هفته از اسکراب های طبیعی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست استفاده کنید. این روش سبب می‌شود تا پوست نرم‌ تری داشته باشید و از ایجاد خطوط چین و چروک روی صورت جلوگیری کنید.

سیب زمینی شیرین با انبه و عسل

ترکیبات بتا، کاروتن و آنتوسیانین موجود در سیب زمینی شیرین و همچنین انواع ویتامین‌های A، C، E،C آن را به یک مادی مناسب پوست تبدیل کرده است.

میوه‌ انبه نیز با لکه‌های تیره و خطوط پنچه کلاغی و آکنه روی صورت مبارزه می‌ کند، عسل نیز خاصیت ترمیم پوست و ضد میکروبی دارد.

طریقه مصرف :

یک عدد سیب زمینی شیرین پخته شده‌ی بدون پوست را با یک عددان به ی خرد شده و 5 قاشق غذاخوری عسل طبیعی در یک مخلوط کن ریخته و میکس کنید.

خمیر به دست ام ده را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار داده و بعد با آب بشویید.

ماسک عدس و گوجه

این مواد مغذی کم کالری از خانواده‌ حبوبات سبب باز شدن منافذ پوست شده و به عنوان رویه ساب طبیعی عمل می‌ کند، گوجه فرنگی نیز با داشتن ویتامین C در از بین بردن چین و چروک پوست بسیار مؤثر است.

طریقه مصرف :

نصف لیوان پودر عدس را با نصف لیوان پوره‌ی گوجه فرنگی مخلوط کرده و سپس آن را روی صورت و گردنتان قرار دهید بعد از 30 دقیقه صورت را با آب گرم بشویید.

درمان قطعی خط اخم با ۳۰ روش طبیعی و طب سنتی + ماسک