۰ نفر

کیا موقع خوردن ناهار این اشتباهو میکنن؟

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 652582
کیا موقع خوردن ناهار این اشتباهو میکنن؟

غذا خوردن یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که همگی ما می توانیم انجام دهیم. اما با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آنها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟! اگر آشنایی ندارید این مقاله را بخوانید!

به گزارش اقتصاد آنلاین، غالباً، بعد از یک وعده غذایی کامل به طور طبیعی احساس خواب آلودگی می کنیم. برخی از افراد تمایل دارند که بلافاصله بعد از غذا سیگار بکشند، یا چای بنوشند و یا اینکه بخوابند! درست است هر یک از این عادت ها اغوا کننده به نظر می رسد اما این عادات می توانند آسیب های جدی به سلامتی شما وارد کنند. در اینجا 5 کاری را به شما معرفی می کنیم که باید پس از صرف غذا از انجام دادن آنها اجتناب کنید.

نخوابید!

یکی از اشتباهات رایج پس از خوردن غذا خوابیدن است. این امر سبب می شود که سیستم گوارشی شما به خوبی غذا را هضم نکند و همین امر می تواند سبب بروز مشکلات گوارشی از جمله معده درد شود. به ویژه کسانی که از بیماری ریفلاکس معده رنج می برند، هرگز نباید بلافاصله پس از خوردن غذا دراز بکشند.

میوه نخورید!

همه ما همیشه این موضوع را شنیده ایم که میوه ها از جمله مواد مغذی سالمی هستند که جذب ویتامین ها و مواد معدنی را در بدن بالا می برند. اما وقتی آنها را بعد از غذا می خورید، آنها با غذای مصرفی مخلوط می شوند و جذب مواد مغذی موجود در غذا محدود می شود. این امر ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود و همچنین ارزش غذایی غذایی را که مصرف می کنید، تغییر دهد.

سیگار نکشید!

یکی از اشتباهات رایج پس از خوردن غذا سیگار کشیدن است. سیگار برای سلامتی مضر است، اما وقتی آن را بعد از غذا می کشید مضرات آن 10 برابر می شوند. سیگار حاوی مواد سرطان زاست و ممکن است سبب ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر و یا حتی کولیت اولسترا شود.

نوروپاتی دیابتی به سیستم عصبی آسیبهای جدی وارد می کند!

دوش نگیرید!

بدترین کاری که بعد از خوردن غذا می توانید انجام دهید دوش گرفتن است. وقتی بعد از غذا دوش می گیرید، خون برای تنظیم دمای بدن به سمت پوست می رود و منجر به مشکلات گوارشی برای هضم غذا می شود. به همین دلیل کسانی که بعد از غذا دوش می گیرند معمولا احساس معده دردهای شدید دارند و حتی گاهی استفراغ می کنند.

ورزش نکنید!

یکی از اشتباهات رایج پس از خوردن غذا ورزش کردن است. ورزش بعد از غذا روند هضم غذا را مختل می کند و حتی ممکن است سبب استفراغ، ورم شکم و حرکات شل روده شود. به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند که حداقل 30 دقیقه بعد از خوردن غذا ورزش نکنید.

چای و قهوه ننوشید!

بسیاری از ما ترجیح می دهیم بعد از خوردن غذا چای و قهوه میل کنیم و این یکی از اشتباهات رایج پس از خوردن غذا است. زیرا در چای و قهوه ترکیبات فنلی وجود دارد که جذب آهن را محدود می کند و این امر می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی در سلامتی شود. از این رو حداقل باید یک ساعت از خوردن غذا بگذرد تا بتوانید چای یا قهوه بنوشید.

لباس یا کمربند تنگ نپوشید!

اگر بعد از خوردن غذا معده تحت فشار قرار گیرد، روند هضم غذا مختل می شود و همین امر می تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی به وجود بیاورد. به همین دلیل بعد از خوردن غذا لباس تنگ نپوشید. اگر پس از خوردن غذا احساس می کنید که باید کمر بند خود را شل کنید این نشانه پرخوری است و می تواند در آینده مشکل ساز شود.

آب ننوشید!

یکی از اشتباهات رایج پس از خوردن غذا نوشیدن آب است. اگر بلافاصله بعد از وعده های غذایی آب بنوشید، ترشح آنزیم های معده کاهش پیدا می کند و همین امر باعث اسیدیته شدن و نفخ می شود.