۰ نفر

چرا از صحبت کردن با تلفن متنفرید؟

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۱
کد خبر: 650346
چرا از صحبت کردن با تلفن متنفرید؟

شما تنها نیستید. طبق مرکز تحقیقاتی پیو، ۴۲ درصد از افراد در ایالات متحده، هنگام تماس تلفنی احساس عصبانیت و تنفر می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، آیا صدای زنگ تلفن شما را عصبی میکند؟ آیا از تماس با شماره های ناشناس متنفرید و با اکراه به تماس هایی که می شناسید پاسخ می دهید؟ آیا از صحبت کردن با تلفن متنفر هستید؟

شما تنها نیستید. طبق مرکز تحقیقاتی پیو، ۴۲ درصد از افراد در ایالات متحده، هنگام تماس تلفنی احساس عصبانیت و تنفر می‌کنند. این افراد ،بیشتر پیام و یا رسانه های اجتماعی را برای ارتباط با دیگران ترجیح می دهند.

احساس اضطراب

اکثر مردم به دلیل اضطراب اجتماعی از صحبت کردن با تلفن، دوری می کنند. آنها وقتی نمیتوانند منظور خودشان را پشت تلفن برسانند، بیشتردچاراضطراب می شوند. وقتی نمی‌توانید حالات چهره، زبان بدن شخص مقابل را ببینید و تماس چشمی با او برقرار کنید ، مضطرب می شوید. یک مطالعه نشان داده که کسانی که از صحبت کردن با تلفن متنفرهستند، با پیامک بهتر با دیگران ارتباط برقرار میکنند.

احساس اضطراب هنگام صحبت با تلفن ، نشان‌دهنده این نیست که شما یک بیماری روانی مانند اختلال اضطراب اجتماعی دارید.

احساس بی حوصلگی

شما حوصله ندارید، بطورمثال، فکر میکنید وقتی میشود بصورت آنلاین چیزی را سفارش داد یا کاری را انجام داد چرا باید وقتتان را با تلفن کردن هدر بدهید وبخواهید چیزی را به کسی توضیح بدهید.

خجالت می کشید

افرادی که خجالتی هستند ازصحبت کردن با تلفن بیزار نیستند ، زیرا این افراد با تلفن بهتر میتوانند حرفهایشان را بزنند. اما خجالتی بودن زمانی که با احساس اضطراب همراه میشود باعث میشود که از این کار متنفر شوند.

تلاش برای برقراری ارتباط موثر

شما در حین صحبت با تلفن ، خسته میشوید و حوصله گوش کردن به حرف های دیگران را ندارید. به عبارتی نمیتوانید از مهارت های مکالمه استفاده کنید. اگرچه ممکن است مهارت‌های لازم برای انجام یک مکالمه را داشته باشید، اما هنگام صحبت کردن با تلفن دچار اختلال در مهارت شوید و فلج شوید. هنگام مکالمه کلمات را فراموش میکنید و گیج و سردرگم می شوید.

اگر از صحبت کردن با تلفن متنفرید، این چند گام می تواند به شما کمک کند تا با آن مقابله کنید:

۱. اگر میخواهید با کسی صحبت کنید اول از او بپرسید چه زمانی در دسترس است تا با او تماس بگیرید. این کار، از اضطراب شما در مورد اینکه چه زمانی با او تماس بگیرید و اینکه آیا می‌خواهد با شما صحبت کند یا نه، کم میکند.

۲. قبل از یک تماس مهم، یک متن بنویسید و آن را مرور کنید تا هنگام مکالمه حرف هایی که میخواهید بزنید را فراموش نکنید.

۳. اهداف خودتان برای مکالمه را بصورت خلاصه وار بنویسید که اگر مکالمه احساسی یا منفی شد ، از بحث اصلی منحرف نشوید.

۴. تماس های مکرر باعث میشود که به آنها عادت کنید. تماس‌های کوتاه‌مدت به شما فرصت میدهد تا با این مسئله روبرو شوید.

۵. اگر احساس می کنید که وقتی با دیگران تماس میگیرید مزاحم آنها می شوید، احساسات خودتان را بنویسید تا علت اضطراب خود را کشف کنید و الگوهای فکری خودتان را اصلاح کنید .