۰ نفر

اگر شکم تان جلو آمده است مراقب این بیماری باشید

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۴۸
کد خبر: 650338
اگر شکم تان جلو آمده است مراقب این بیماری باشید

چاقی یکی از تغییرات بدنی ای است که موجب می شود شما در بلند مدت به بیماری و عارضه های مختلفی دچار شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از طلا، افزایش وزن و چاقی می‌تواند عواقب غیر منتظره‌ای بر سلامتی شما داشته باشد. وزن اضافی فشار زیادی بر سیستم گردش خون شما وارد می‌کند و منجر به بیماری معروف به نام رگ‌های واریسی می‌شود.

از جمله علائم نارسایی مزمن وریدی و بیماری واریس درد در ساق‌ها، پاها یا مچ پا، تورم ساق‌ها، پاها یا مچ پا، گرفتگی عضلات پا، رگ‌های واریسی، بی‌حسی در پاها، خارش روی پاها، پای بی‌قرار، احساس ضعف و سنگینی در پاها و زخم روی پاها است.

واریس اغلب دردناک است. در صورت عدم درمان، بیماری مزمن وریدی ممکن است به دو وضعیت خطرناک منجر شود که هر دوی این شرایط تهدید کننده زندگی هستند. لخته شدن خون در پای شما که در نهایت می‌تواند به قلب شما راه یابد، یا آمبولی ریوی که لخته خون منتقل شده از پا در ریه است.

اگر شکم تان جلو آمده است مراقب این بیماری باشید

واریس می تواند به دلایل مختلفی مانند سن، ژنتیک، دوره های طولانی بی تحرکی، جنسیت و بارداری ایجاد شوند.

افزایش وزن می تواند در نهایت منجر به ابتلا به واریس شود چراکه رگ‌های واریسی هنگامی که دریچه‌های داخل رگ‌های شما ضعیف می‌شوند، به وجود می‌آیند.

این بیماری باعث می‌شود که سیاه‌رگ‌ها برای بازگرداندن خون به سیستم جریان خون دچار مشکل بشوند. در نتیجه، خون در داخل رگ‌های آسیب دیده جمع می‌شود و در نتیجه ظاهری بزرگ، مایل به آبی و برآمده ایجاد می کند.

اگر شکم تان جلو آمده است مراقب این بیماری باشید

برای درمان واریس می توانید 5 راهکار زیر را مدنظر داشته باشید:

۱.ورزش کنید

۲.پاهایتان را حرکت دهید

۳.رژیم غذایی کم نمک و سرشار از فیبر

۴.جوراب های فشار دهنده بپوشید

۵.درمان‌هایی مانند Closurefast ، Venaseal و Varithena در برخی موارد می‌توانند تفاوت زیادی در ظاهر و احساس پاهای شما ایجاد کنند.