۰ نفر

داغ ترین منطقه کرونایی تهران

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبر: 634391
داغ ترین منطقه کرونایی تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در منطقه ۴ تهران بیش از یک میلیون نفر ساکن هستند و این منطقه داغ‌ترین نقطه پایتخت از لحاظ ابتلا به کرونا بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی، در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: خوشبختانه امروز شدت کرونا به صورت قابل توجهی کاهش داشته اما نباید آن را پایان کرونا دانست.

وی ادامه داد: اصولاً بحران‌هایی که در تهران رخ می‌دهد به دلیلی خصوصیت‌های ویژه تهران و تراکم در این شهر است در منطقه ۴ تهران بیش از یک میلیون نفر ساکن هستند و این منطقه داغ‌ترین نقطه تهران از لحاظ ابتلای به کرونا بوده است.

زالی با بیان اینکه تهران یکی از شناورترین جمعیت‌ها را در طول روز دارد گفت‌: طبیعتاً مشکلات و بیماری این افراد نیز به تهران ارتباط دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به حاشیه نشینی در تهران، افزود: معمولاً در حاشیه شهرها بسیار کم است و این چالشی جدی را ایجاد کرده و متأسفانه طی سال‌های اخیر با حاشیه نشینی روبه رو بوده ایم.

وی درباره سکونتگاه‌های غیر رسمی گفت: این مناطق نیز با مشکلات بهداشتی و درمانی مواجه هستند و در این سکونتگاه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعف دارد.

زالی تصریح کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر زیرساخت‌های بهداشتی ما رشد مناسبی نداشته است به طوری که در حوزه بهداشت بالغ بر ۸۲ درصد پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت ما غیر ملکی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در تهران ۲۵ دستگاه رسمی در بحث کرونا مداخله داشتند اما خوشبختانه در تهران شاهد همگرایی بین سازمانی بودیم و تجربه مدیریتی نوین و خردمندانه‌ای را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در طول کرونا ۱۱۸ بیمارستان در تهران درگیر کرونا بودند و ۶۷ درصد خدمات در بیمارستان‌های دانشگاهی بود همچنین در این میان نکات درخشانی را شاهد بودیم برای مثال غیور مندان ارتش در کمتر از ۲۴ ساعت بیمارستان مجهز صحرایی را تأسیس کردند.

زالی گفت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آغاز کرونا با تشخیص این بیماری به بیمارستان‌های تهران مراجعه کردند تعداد بیمارانی که در بیمارستان‌های تهران بستری شدند ۵۷۲ هزار بیمار بود و صحنه‌ای را مشاهده نکردیم که فردی به دلیل فقر یا کهولت سن پشت درهای بیمارستان بماند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: پایین‌ترین میزان مرگ و میر در سطح استانی متعلق به تهران بود و تا ا مروز ۲۶ میلیون دوز واکسن تزریق شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه یک پزشک مدیریت شهری را بر عهده دارد خواهش می‌کنم تا کمک کند و بتوانیم مشکلات درمانی تهران را برطرف کنیم و خوشبختانه افراد در گرمخانه‌ها و حتی آنهایی که کارت هویتی هم نداشتند، واکسینه شدند.