۰ نفر

وزیر بهداشت: مشکلی برای تامین دارو وجود ندارد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۱۰
کد خبر: 631541
وزیر بهداشت: مشکلی برای تامین دارو وجود ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ارز کافی برای دارو تامین شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی امسال حدود ۳ میلیارد دلار ارز به این وزارتخانه برای تامین دارو اختصاص داده و کمبود دارو نخواهیم داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه سفر استانی حضور رییس‌جمهور به استان قزوین در جمع خبرنگاران افزود :وضعیت ارز دارو نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری است و با هماهنگی هایی که با بانک ملی صورت گرفته و اعتباراتی که در این حوزه وجود دارد امسال مشکل خاصی در تامین دارو در کشور وجود نخواهد داشت.
عین اللهی بابیان اینکه در خصوص داروهای ضروری مشکلی در کشور وجود ندارد ، افزود : با تامین مواد اولیه و تولید دارو در خصوص قیمت دارو نیز شاهد افزایش چشمگیری نخواهیم بود، همچنین با اقدامات انجام شده ۲۰۰ داروی جدید مجوز پوشش بیمه ای دریافت کرده اند که گامی مهم در مسیر حمایت از مردم در تامین دارو می باشد.
وی گفت: همچنین طرح هایی برای تامین داروی بیماران مزمن به صورت پیک در حال اجرا است و در تلاش می کنیم دارو به صورت آنلاین برای این افراد سفارش گیری و ارسال شود. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان تخت های بیمارستانی در استان قزوین نسبت به جمعیت آن کمتر از متوسط کشوری است که با اجرای طرح های در نظر گرفته شده و استفاده‌ از ظرفیت خیرین امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
وی اظهار کرد: حدود ۸۰ پروژه بهداشتی با تامین اعتبارت لازم در قزوین اجرایی خواهد شد و مشکلات مرتبط با تخت های بیمارستانی امشب در جلسه شورای اداری استان و با حضور رئیس جمهور بررسی می شود.
رییس جمهور و هیات همراه بعدازظهر امروز چهارشنبه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به قزوین سفر کرده است.

رییس جمهور پیش از این به ۱۹ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد و البرز سفر کرده بود.
 این سفر سومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیستمین سفر وی در هشت ماه گذشته است.