۰ نفر

گمراهی از الگوهای تکاملی ویروس با کاهش تست های کرونا

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبر: 631346
گمراهی از الگوهای تکاملی ویروس با کاهش تست های کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که عدم انجام تست های تشخیصی کووید-۱۹، متخصصان را نسبت به الگوهای تکاملی ویروس گمراه می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که کاهش چشمگیر تستهای تشخیصی کووید-۱۹، جهان را نسبت به تداوم حملات ویروسی و جهش‌های بالقوه خطرناک آن گمراه کرده است.

این سازمان اعلام کرد: موارد گزارش شده کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن به طور چشمگیری کاهش یافته است. هفته گذشته کمی بیش از ۱۵ هزار مورد فوت ناشی از کرونا گزارش شد که کمترین میزان مرگ و میر هفتگی از مارس ۲۰۲۰ است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه این روند بسیار خوشایند است، هشدار داد: کاهش تعداد موارد می تواند نتیجه کاهش قابل توجه آزمایشات تشخیصی ویروس باشد.

او گفت: با کاهش تستهای تشخیصی در بسیاری از کشورها، اطلاعات کمتری در مورد انتقال و توالی‌یابی ویروس دریافت و این باعث می‌شود که ما به طور فزاینده‌ای نسبت به الگوهای انتقال و تکامل ویروس گمراه شویم. وقتی صحبت از یک ویروس کشنده می شود، گمراه بودن سعادت نیست.

به گزارش روزنامه گاردین، "ویلیام رودریگز" که ریاست اتحادیه جهانی تشخیص بیماری FIND را بر عهده دارد، از این موضوع انتقاد کرده است که بسیاری از دولت‌ها در ماه‌های اخیر به دنبال تشخیص موارد ابتلا به کووید نیستند. به گفته وی در چهار ماه گذشته و در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون، میزان تستهای تشخیصی کرونا در جهان بین ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.