۰ نفر

قطع خودسرانه داروهای فشار خون چه عواقبی دارد؟

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۶
کد خبر: 628594
قطع خودسرانه داروهای فشار خون چه عواقبی دارد؟

یک متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: بیماران فشارخون نباید به صورت خودسرانه داروهای خود را قطع کنند، باید به پزشک مراجعه و شرایط را توضیح داد تا پزشک بتواند درباره تغییر داروی آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایمنا، مرجان حاج احمدی با اشاره به خطرات پیش روی بیماران مبتلا به فشارخون، اظهار کرد: بیماری فشارخون علی‌رغم آن‌که بی‌علامت و خاموش است اما می‌تواند عوارض جدی و طولانی مدتی مانند سکته‌های مغزی و قلبی، نارسایی کلیه و … را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: اگر فشارخون را چک کردیم و عدد از نرمال بالاتر رفت می‌توان به پزشک مراجعه و اقدامی برای کنترل فشار خون کرد.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق ادامه داد: از آنجایی که فشارخون یک بیماری خاموش است ممکن است در حین درمان بیماران آن را انکار و یا از درمان اجتناب کنند، حتی ممکن است برخی‌ها به درمان‌های گیاهی مانند تغییر رژیم غذایی رجوع کنند، اما باید دانست مادامی که پزشکان شما را موظف به مصرف داروی فشار خون کردند تا پایان عمر این داروها باید مصرف شود.

وی ادامه داد: هیچ‌کدام از عوارض داروی فشارخون به اندازه مشکلات فشار خون جدی نیستند. اگر دیدید دارویی با سیستم بدن شما سازگار نبود می‌توانید از سایر داروهای همان بیماری استفاده کنید و در همین باره باید بگویم این داروها تحت پوشش بیمه نیز هستند.

حاج‌احمدی تأکید کرد: بیماران فشارخون نباید به صورت خودسر داروهای خود را قطع کنند، باید به پزشک مراجعه و شرایط را توضیح داد تا پزشک بتواند درباره تغییر داروی آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به بیماران فشارخون این است که ورزش را فراموش نکنند، حداقل ۳۰ دقیقه ورزش در روز داشته باشند و پنج تا شش روز در هفته ورزش کنند و از سیگار و مصرف دخانیات به دور باشند.