۰ نفر

چین یک شهر ۹ میلیون نفری را قرنطینه کرد

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۴۳
کد خبر: 622648
چین یک شهر ۹ میلیون نفری را قرنطینه کرد

شهر صنعتی شنیانگ در شمال شرقی چین که کارخانه‌های بسیاری از جمله کارخانه خودروسازی ب ام و آلمان را در خود جای داده است، قرنطینه می‌شود.

  به گزارش خبرگزاری فرانسه، همزمان با افزایش شدید و بی سابقه همه گیری کووید ۱۹ در چین از سال ۲۰۲۰ که راهبرد کووید صفر این کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد، مقامات این کشور روز سه شنبه دستور قرنطینه شهری با ۹ میلیون نفر جمعیت را صادر کردند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، به این ترتیب شهر صنعتی شنیانگ در شمال شرقی چین که کارخانه‌های بسیار از جمله کارخانه خودروسازی ب ام و آلمان را در خود جای داده است قرنطینه می‌شود.
این شهر مرکز استان لیائونینگ و هم مرز با استان جیلین است که کانون موج جدید همه گیری ناشی از سویه اومیکرون است.
وزارت بهداشت چین روز سه شنبه از ۴ هزار و ۷۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در سطح ملی خبر داد. این آمار در مقایسه با سایر کشور‌های جهان بسیار پایین است، اما برای چین و راهبرد کووید صفر این کشور رقم بالایی محسوب می‌شود.
به لطف قرنطینه‌ها به ویژه قرنطینه افرادی که وارد کشور می‌شوند و همچنین ردیابی‌ها چین از دو سال پیش همه گیری را مهار کرده است و مردم این کشور زندگی تقریبا عادی دارند. اما این راهبرد که جان‌های بسیاری را حفظ کرد و موجب شد چین به طور رسمی از آغاز همه گیری تنها ۴ هزار و ۶۳۸ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ثبت کند به شدت بر اقتصاد این غول آسیایی تاثیر گذاشته است.
شی جینپینگ رئیس جمهور چین هفته گذشته به حداقل رساندن تاثیر همه گیری بر اقتصاد را خواستار شد و در عین حال هرگونه کاهش قابل ملاحظه راهبرد کووید صفر را رد کرد.
در شانگ‌های که موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ به صد‌ها نفر در روز رسیده است، مقامات به جای قرنطینه کامل یک شهر قرنطینه هدفمند ساختمان‌ها را در پیش گرفته اند.
در جیلین که به شدت تحت تاثیر شیوع همه گیری است مقامات روز دوشنبه از رسیدن ده هزار دوز داروی ضد کووید شرکت فایزر خبر دادند. به نظر می‌رسد این نخستین باری است که داروی پکسلووید (Paxlovid) در چین استفاده می‌شود.
از هفته گذشته این استان با محدودیت‌های تردد رو به روست. ساکنان این استان نمی‌توانند مناطق سکونت خود را ترک کنند و در بسیاری از شهر‌ها قرنطینه از داخل خانه هایشان اعمال شده است.
وزارت بهداشت چین روز جمعه اعلام کرد حدود ۵۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال در چین هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند. این مسئله عامل نگرانی است، زیرا در منطقه هنگ کنگ شیوع همه گیری موجب اشباع بیمارستان‌ها و مرگ و میر بالای سالمندان شده است.