۰ نفر

روش هندی ها برای پرپشت شدن مو چیست؟

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳
کد خبر: 621280
روش هندی ها برای پرپشت شدن مو چیست؟

درمیان روش های مختلفی که برای تقویت مو به کار می روند، روش تقویت موهای سر از طریق روغن تراپی به سبک هندی ها، یکی از روش های رایج در این زمینه می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ شاید خیلی تمایل به روغن زدن به موهای تان نداشته باشید زیرا روغن باعث چرب شدن و چسبنده شدن موها شده و شما این موضوع را دوست ندارید اما آیا می دانستید که روغن زدن به موها می تواند از موی شما در برابر آلودگی و عوامل مضر محیطی محافظت کند؟ عوامل زیادی هستند که موی شما را در معرض خطر قرار می دهند بنابراین بسیار مهم است که به موهای خود روغن بزنید.

ماساژ با روغن گرم، نه تنها آرامش بخش است، بلکه سلامت مو ها را افزایش می دهد.

چرا باید به مو ها روغن گرم بزنیم؟

همه می دانند که روغن گرم فواید زیادی برای مو دارد. فرقی هم ندارد که موی شما چه نوعی داشته باشد. اگر چه بعضی از انواع خاص از موها از فواید بیشتری بهره مند می شود. خانم هایی که موی صاف دارند، می توانند یک الی دو بار در هفته به موهای خود روغن بزنند.

بافت موهای آن ها به گونه ای است که باعث می شود روغن طبیعی از پوست سر به قسمت های دیگر مو جذب شود اما خانم هایی که موهای فر دارند، شاید گزینه خوبی برای انجام این کار نباشند زیرا روغن شبیه به یک مانع برای موهایشان عمل کرده و باعث می شود تا چربی و روغن طبیعی موی سر به قسمت های دیگر نرسد. این خانم ها می توانند 2 الی 3 بار در هفته از روغن گرم استفاده کنند.

فواید ماساژ مو با روغن گرم چیست؟

استفاده از روغن گرم برای ماساژ دادن مو فواید زیادی به موهای شما می رساند که شامل موارد زیر است:

افزایش رشد مو

ماساژ دادن پوست سر با روغن گرم جریان خون را تحریک می کند و باعث توزیع بهتر مواد مغذی به فولیکول های مو می شود. این تقویت فولیکول ها، عاملی برای رشد سریع موها است.

افزایش ضخامت مو

مطالعات نشان می دهد که ماساژ دادن پوست سر باعث افزایش ضخامت موها می شود. علت آن هم تحریک مستقیم سلول های مو است.

تغذیه کردن بافت مو

مواد مغذی وارد پوست سر شده و باعث می شود تا شامپو و نرم کننده بهتر عمل کنند بنابراین به عمق پوست سر می رود و فولیکول ها و بافت مو را تقویت خواهد کرد.

جلوگیری از شوره

شوره در افرادی اتفاق می افتد که پوست سر و موی خشک دارند و باعث می شود تا سلول های مرده لابلای موها خودشان را نشان دهند اما استفاده از روغن می تواند شوره را کاهش دهد.

مراقبت از مو در برابر آسیب نور آفتاب

استفاده از روغن گرم روی موها شبیه به ایجاد لایه حفاظتی آنها را محافظت کرده و از آسیب اشعه های مضر فرابنفش جلوگیری می کند.

کاهش وزی مو

روغن گرم باعث مرطوب کردن موها شده و وزی مو را از بین می برد.

افزایش درخشندگی

استفاده منظم از روغن گرم و ماساژ دادن آن روی پوست سر از خشکی و خارش جلوگیری کرده و باعث درخشان تر شدن موها می شود.

جلوگیری از شکنندگی مو

استفاده منظم از روغن گرم باعث سفت شدن شدن ساقه مو می شود و یک لایه محافظتی روی آن ایجاد می کند و در نتیجه از موخوره جلوگیری خواهد کرد.

روش انجام روغن تراپی مودر منزل

اگر شما هم می پرسید که چگونه روغن گرم را در منزل روی مو ها ماساژ دهیم با ما همراه شوید. آماده شدن برای انجام این درمان بسیار ساده است و فقط نیم ساعت زمان می برد.

مواد لازم:

    روغن انتخابی موردنظر

    یک عدد کاسه شیشه ای

    یک ماهیتابه که باید بزرگ تر از کاسه شیشه ای باشد

    مقداری آب

    اجاق گاز

طرز استفاده:

چند قاشق غذاخوری از روغن را داخل کاسه شیشه ای بریزید. مقدار روغن را با توجه به نیاز خود می توانید کم و زیاد کنید، زیرا همه چیز بستگی به ضخامت و بلندی موهای شما دارد سپس نصف ماهیتابه را با آب پر کرده و آن را روی اجاق گاز قرار دهید.

حال کاسه شیشه ای را روی گاز بگذارید و اجازه دهید تا گرمای آب در حال جوش به روغن برسد. انگشت خود را وارد روغن کنید تا ببینید که چقدر گرم شده است. باید مراقب باشید که روغن داغ نشود، بلکه کمی گرم می شود.

چگونگی ماساژ

مواد لازم:

    حوله

    شانه دندانه پهن

    کلاه حمام

    شامپو

    نرم کننده

طرز انجام کار:

از شانه پهن برای باز کردن گره خوردگی ها لابه لای مو استفاده کنید سپس حوله را روی شانه بیندازید تا لباستان روغنی و چرب نشود. انگشت خود را داخل روغن گرم کنید و کمی از آن را به صورت پراکنده روی موهایتان پخش کنید. پوست سر را با انگشتان ماساژ دهید.

حرکات ماساژ باید دایره ای شکل و آرام شد و حدود 5 تا 10 دقیقه طول بکشد.

هنگامی که روغن را به کل پوست سر زدید، می توانید مقداری از آن را به موهایتان هم بزنید.

حال موهای خود را به صورت گوجه ای ببندید و کلاه حمام را سر کنید. اجازه دهید که حداقل به مدت یک ساعت روی مو های شما باقی بماند. همچنین می توانید شب تا صبح هم صبر کنید.

حال موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

ماساژ موهای سر

می توانید از آب گرم هم برای پاک کردن روغن ها استفاده کنید. ماساژ دادن مو با روغن گرم یک فرایند ساده است که به شما نتیجه مورد نظر را نشان می دهد اما روغن های زیادی در بازار هستند. به نظر شما کدام یک بهتر است؟

بهترین روغن برای مو چیست؟

انواع مختلفی از روغن ها هستند که می توانند سلامت موهای شما را ارتقا دهند که نگاهی به آنها خواهیم انداخت.

روغن نارگیل

یکی از موارد اصلی روغن نارگیل، توانایی کاهش ریزش مو است. در مطلب خواص روغن نارگیل خواندید که این روغن به راحتی جذب موهای شما می شود. روغن نارگیل ضد میکروب و ضد قارچ است و باعث جلوگیری و کاهش شوره می شود. روغن خالص نارگیل سلول های قارچ را حذف می کند. خاصیت نرم کنندگی و رطوبت بخشی دارد و از موخوره و آسیب مو جلوگیری می کند و به درمان موخوره می پردازد.

روغن بادام

اگر به دنبال یک روغن سبک و نسبتاً خوشبو هستید، روغن بادام را انتخاب کنید. تمام شواهد علمی نشان می دهد که روغن بادام در رشد مو موثر است. روغن بادام حاوی لیپیدها یعنی اسیدهای چرب تک رشته ای غیر اشباع، پروتئین ها و ویتامین ها است که به افزایش کیفیت مو کمک می کند.

همچنین اسید های چرب و ویتامین e باعث می شود که روغن موهای شما را مرتب کند، موخوره را درمان کند. ویتامین e همچنین یک ماده آنتی اکسیدان بوده که از عفونت در پوست سر جلوگیری می کند. روغن بادام خواص ضد التهابی دارد که باعث نرم شدن التهابات پوست سر می شود.

روغن زیتون

روغن زیتون یک نرم کننده عالی بوده و هرگونه آسیب و مو خوره را کاهش می دهد. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است و از آن میتوانید به عنوان پاک کننده مهم استفاده کنید. اجزای موجود در روغن زیتون باعث تحریک رشد مو می شود و می تواند موی آسیب دیده و خشک را درمان کند.

روغن آووکادو

روغن آووکادو سرشار از اسید چرب، آمینو اسید، ویتامین آ، دی، ای و ب 6 است. این مواد مغذی باعث تحریک رشد مو می شوند، پوست را مرطوب می کنند و موخوره را کاهش می دهند.

روغن کرچک

اسید چرب امگا 6 در روغن کرچک باعث می شود تا موهای شما ضخیم تر و بلندتر شود. همچنین موخوره و شوره را درمان کرده و عفونت های پوست را بهبود می بخشد.

روغن جوجوبا

هنگامی که فولیکول های مو بسته شود، ریزش مو اتفاق می افتد اما روغن جوجوبا شبیه به یک وکس طبیعی عمل می کند، موها را درمان کرده و به آن لطافت می بخشد. روغن جوجوبا دارای خواص ضد التهابی است و به درمان شوره و دیگر عفونت های التهابی می پردازد.

روغن آرگان

روغن آرگان هم برای درمان مشکلاتی مثل ریزش مو و از بین بردن خشکی مو استفاده می شود و دارای اسید های چرب غیر اشباع است و می تواند موی خشک را درمان کند. همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان است که باعث رطوبت بخشی به موها می شود.

نکاتی که باید به یاد بسپارید

    درمان با روغن گرم بهترین راهکار برای تمیز کردن موها و پوست سر است اما قبل از روغن زدن موهای خود را بشویید.

    همیشه از روغن های خالص و ارگانیک استفاده کنید، زیرا اگر روغن مواد شیمیایی داشته باشد، به موهایتان آسیب وارد می شود.

    از درمان با روغن های گرم حداقل یکبار در هفته برای نرم کنندگی عمیق موهایتان استفاده کنید.

    می توانید روغن را داخل آرنج تست کنید و بعد به سرتان بزنید تا متوجه شوید که به روغن آلرژی ندارید.

    همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، روغن نباید داغ باشد زیرا گرمای زیاد باعث سوختن پوست سر و موها می شود. کافی است که کمی گرما از آن احساس کنید.