۰ نفر

چطور بدون هزینه ای از سرطان جلوگیری کنیم!

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۴
کد خبر: 613905
چطور بدون هزینه ای از سرطان جلوگیری کنیم!

پنج ساعت ورزش کردن در هفته می تواند به پیشگیری از خطر ابتلا به برخی از سرطان ها کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دانشکده پزشکی هاروارد در گزارشی از بازبینی نتایج مطالعات پیشین منتشر کرد: اگر افراد در هفته حداقل پنج ساعت حرکات ورزشی با شدت متوسط ​​ انجام دهند، ممکن است از خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان در امان بمانند.

در این مطالعات متخصصان علوم پزشکی تعداد موارد ابتلا به سرطان را از سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ بررسی کردند. سپس، فعالیت هفتگی بیش از ۵۰۰ هزار نفر را با استفاده از اطلاعات گزارش شده در دو نظرسنجی بزرگ ملی مورد ارزیابی و محاسبه قرار دادند.

متخصصان با مقایسه داده ها به این نتیجه رسیدند که سه درصد از موارد ابتلا به سرطان در سال را می توان به عدم فعالیت بدنی نسبت داد که کمتر از پنج ساعت در هفته (۳۰۰ دقیقه) حرکات ورزشی با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری و ایروبیک در آب تعریف می شود.

کارشناسان با نگاهی به سرطان‌ها دریافتند که عدم تحرک به طور بالقوه با ۱۷ درصد موارد ابتلا به سرطان معده در سال، ۱۱ درصد سرطان کلیه، ۹.۳ درصد سرطان‌ روده بزرگ و هشت درصد از سرطان‌های مری مرتبط است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی هلث.هاروارد، بررسی ها نشان می دهد این اثرگذاری از این واقعیت نشات می گیرد که مرتب ورزش کردن به کاهش التهاب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند؛ دو فاکتوری که خطر سرطان را کاهش می دهند.