۰ نفر

پایان محدودیت های کرونایی در انگلیس

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۴۳
کد خبر: 613812
پایان محدودیت های کرونایی در انگلیس

نخست‌وزیر انگلیس قرار است در چارچوب طرحی به نام «همزیستی با کووید» به تمامی محدودیت‌های قانونی باقی‌مانده در ارتباط با این بیماری خاتمه دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، منابع خبری امروز دوشنبه (۲۱ فوریه/دوم اسفندماه) گزارش داده‌اند «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس قرار است با ارائه طرحی موسوم به «همزیستی با کووید» به تمامی محدودیت‌های قانونی باقی‌مانده در انگلستان خاتمه می‌دهد.

رسانه دولتی «بی‌بی‌سی» گزارش داده که اعضای کابینه با طرح بوریس جانسون برای همزیستی با کرونا موافقت کرده‌اند، اگرچه میان وزارتخانه‌های دارایی و بهداشت اختلافاتی بر سر تأمین بودجه بخش‌هایی از این برنامه اختلاف وجود داشته است.

جانسون از  ساعت ۱۶:۳۰ به وقت گرینویچ (معادل ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران) نشستی با اعضای پارلمان انگلیس داشته است. او سپس قرار است از دفتر نخست‌وزیر با مردم انگلیس یک گفت‌وگوی تلویزیونی داشته باشد.

جانسون ساعاتی قبل‌تر گفته طرحی دارد که جامعه را «به سمت عادی شدن امور» پیش می‌برد. دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم اعلام کرده برنامه واکسیناسیون باعث شده انگلیس در وضعیت مناسبی برای پایان دادن به محدودیت‌های قانونی فعلی قرار داشته باشد.

اولین تغییری که اعمال خواهد شد رفع محدودیت قانونی برای قرنطینه شخصی افراد بعد از مثبت شدن تست کرونا است. دولت انگلیس قرار است بگوید که تا ۱ فوریه هنوز به مردم توصیه می‌شود که بعد از تست مثبت همچنان در خانه بمانند.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس همچنین قرار است اعلام کند اخذ تست‌های گروهی از شهروندان در انگلستان پایان خواهد یافت.