۰ نفر

بهترین واکسن کرونا چیست؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷
کد خبر: 610257
بهترین واکسن کرونا چیست؟

سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه بهترین واکسن اولین و در دسترس‌ترین واکسن است، از مردم خواست برای افزایش ایمنی جامعه در برابر عدم ابتلا به کرونا، هر نوع واکسنی که در دسترس بود، تزریق کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ محمد هاشمی  افزود: برخی از افراد به دنبال دریافت واکسن با برندهای خاصی هستند که ممکن است در برخی از مراکز واکسیناسیون موجود نباشد و ایمنی بدن آنها در برابر ابتلا به کرونا به خطر بیافتد.

وی اظهارداشت: به همین خاطر از مردم می خواهیم هر نوع واکسنی که در دسترس بود، تزریق کنند، اکنون میزان مبتلایان به کرونا با توجه به شیوع سویه امیکرون رو به افزایش بوده و سلامت بدن در معرض خطر قرار می گیرد.

اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونایی به شدت دنبال می‌شود

هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای افزایش ایمنی جامعه در برابر کرونا، تمامی وظایف محوله خود را از جمله اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونایی را به شدت دنبال می کند، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای دنیا اجرای طرح محدودیت هوشمند را جایگزین محدودیت های فیزیکی کرده اند و ما از همه دستگاه های مربوطه می خواهیم که در اجرای صد درصدی این طرح، وزارت بهداشت را با پیوستن به سامانه ایران من همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای وسیع طرح محدودیت هوشمند کرونایی که واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از اهداف اصلی این طرح است، می توان کرونا را کنترل و مهار کرد.

سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان مبتلایان به امیکرون در جامعه وجود ندارد، گفت: تا مدتی پیش وزارت بهداشت، شمار مبتلایان و فوتی های ناشی از امیکرون را که آخرین آمار بیش از پنج هزار نفر بود، اعلام می کرد، اما به دلیل اینکه بسیاری از این مبتلایان به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند، به همین خاطر مجموع مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا روزانه منتشر می شود.

هاشمی در پاسخ به بازگشت ساعات کاری ادارات به روال عادی اظهارداشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص تصمیم گیری می کند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر اساس نظرات مصوب این ستاد امورات مربوط به دوران کرونایی را اجرایی می کند.

تا کنون ۶۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۴۷ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰ نفر دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۴۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۴۸ هزار و ۳۲۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

دیروز ۱۴۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسید.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.