۰ نفر

کرونایی ها برای درمان چقدر پول لازم دارند؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 610207
کرونایی ها برای درمان چقدر پول لازم دارند؟

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: هزینه درمان کرونا برای افراد متفاوت است. اما میانگین، حدود ۹ میلیون تومان است که ۹۰ درصد آن را بیمه سلامت و ۱۰ درصد را بیمار پرداخت می کند.

به‌گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما،  ناصحی افزود: در بخش خصوصی مبنای محاسبه بیمه‌ها بر اساس تعرفه دولتی است و تفاوت تعرفه بخش خصوصی و دولتی بر عهده بیمار است.

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: برای دریافت خدمات از بخش خصوصی نیز حدود ۷۵ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمار و حدود ۲۵ درصد بر عهده بیمه است.

ناصحی گفت: بیمه سلامت تا کنون حدود هفت هزار میلیار تومان در زمینه کرونا در بخش تشخیصی، درمانی و دارویی هزینه کرده است.

نوار تست قند خون و داروهای جدید بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران­ درباره پوشش بیمه نوار تست قند خون و داروهای جدید بیماران دیابتی گفت: در زمینه پوشش بیمه بخشی از نیازهای غیر دارویی بیماران مزمن و صعب‌العلاج به ویژه نیازهای تشخیصی برنامه‌های خوبی داریم. در سال ۱۴۰۱ بیمه سلامت پیگیری و مصوب کرد تا بخشی از ابزارهای تشخیصی که مردم نیاز دارند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.­

محمدمهدی ناصحی افزود:­ این‌اقدام ­به صرفه است و حتی ­باعث می‌شود بیمار کمتر به آزمایشگاه مراجعه کنند،­

ناصحی با اعلام اینکه مصوبه شورای عالی بیمه سلامت را هم برای آن گرفته ایم اظهار داشت: چند بیماری از جمله دیابت است که سعی می‌کنیم بخشی از هزینه‌های تشخیصی غیر دارویی و همچنین داروهای جدید آنها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.­