۰ نفر

دردناکترین سندرم که ماهیچه‌ ها را درگیر می‌ کند

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۴۱
کد خبر: 607893
دردناکترین سندرم که ماهیچه‌ ها را درگیر می‌ کند

سندرم درد میوفاسیال باعث بروز درد‌های مزمن و شدید در ماهیچه‌های بدن انسان می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سندرم درد میوفاسیال یک بیماری مزمن است که در آن فشار بر روی نقاط حساس در عضلات، باعث درد در قسمت‌های به ظاهر نامربوط بدن (درد ارجاعی) می‌شود. این سندرم باعث درد و التهاب در بافت‌های نرم بدن شده و بیمار را مورد رنجش فراوان قرار می‌دهد.

این بیماری بافت‌های همبند و عضلات دور آن را درگیر کرده و ممکن است در یک ماهیچه یا یک گروه از ماهیچه‌ها بروز کند. اصلی‌ترین دلیل بروز سندرم درد میوفاسیال وارد آمدن جراحت به ماهیچه یا کشش زیاد یک ماهیچه یا گروهی از ماهیچه ها، تاندون و رباط است. تحرک زیاد و یا بی تحرکی ناشی از شکستگی استخوان بازو نیز از دیگر دلایل بروز این بیماری است.

از علائم اصلی این بیماری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- درد شدید و ناگهانی در عضلات

۲- تشدید درد پس از فعالیت یا استرس

۳- افسردگی ناشی از درد ماهیچه‌ها

۴- بی حالی

۵- اختلالات رفتاری

با مشاهده علائم بیماری توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنید. متخصصان پس از تشخیص بیماری اقدام به تجویز دارو‌های غیر استروئیدی و ضدالتهابی مانند استامینوفن می‌کنند. پزشک دارو‌هایی را برای تنظیم خواب، افسردگی و اسپاسم عضلات تجویز خواهد کرد.

از درمان‌های غیردارویی برای درمان این سندرم می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- فیزیوتراپی

۲- تکنیک‌های مرتبط با کشیدن و رها کردن ماهیچه‌ها

۳- ماساژ درمانی

۴- درمان سوزن خشک (تریگر پوینت‌های عضلانی)

در صورتی که شرایط بیماری فرد شدید باشد، پزشکان به طور معمول از تلفیق دارو‌ها و درمان‌های غیر دارویی برای درمان بیمار بهره می‌گیرند. در این حالت، روند درمانی تسریع شده و فرد درد کمتری را تجربه خواهد کرد.

منبع: وب ام دی