۰ نفر

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت؛

واکسن کرونا، ایمنی کامل ایجاد نمی کند

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۱۵
کد خبر: 607434
واکسن کرونا، ایمنی کامل ایجاد نمی کند

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد نمی کند ، در کنار واکسن باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی گویا رییس مرکزمدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

روند پیشروی از سویه اومیکرون را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

گویا: مبتلایان به اومیکرون به سرعت در حال افزایش هستند طبیعی است وقتی تعداد بیماران به صورت سرپایی افزایش پیدا می‌کند، باید انتظار داشته باشیم ظرف یکی دو هفته پس از آن موارد بستری افزایش پیدا کند. الان شاهد هستیم که موارد بستری نسبت به هفته گذشته افزایش نسبتاً چشمگیری پیدا کرده است و به دنبال آن ظرف یکی دو هفته ممکن است موارد مرگ ناشی از این بیماری هم نیز بیشتر شود.

امیدواریم با تمهیداتی که به کار گرفته می‌شود مردم نیز با نظام سلامت کشور همراهی داشته باشند تا بتوانیم این موج را پشت سر بگذاریم.

آیا احتمال ابتلا به بیماری علارغم تزریق واکسن وجود دارد؟

گویا: فردی که مبتلا می‌شود بین ۳ تا ۶ ماه میزان آنتی بادی که در بدن تولید می‌کند علیه بیماری، بالا خواهد بود. اگر تغییری در ویروس اتفاق بیفتد، ممکن است سویه جدیدی که می‌آید آنتی بادی آن طور که باید و شاید پاسخگویی نداشته باشد. مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

واکسن ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد نمی‌کند، هیچ واکسنی ایمنی صد درصد نمی‌دهد. کنار واکسن بحث رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک به خصوص ماسک مناسب بسیار مهم است. مسئله بهداشت فردی حائز اهمیت است. واکسن همه مشکلات را حل نمی‌کند.