۰ نفر

تبدیل وضعیت پرستاران در انتظار تعیین تکلیف بودجه ۱۴۰۱

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳
کد خبر: 606341
تبدیل وضعیت پرستاران در انتظار تعیین تکلیف بودجه ۱۴۰۱

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: معنای عدالت در سلامت، دسترسی به موقع و ارزان به خدمات با کیفیت و با صرفه برای همه مردم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ عباس عبادی افزود: اعتبارات این موضوع باید برای سال 1401 بررسی شود. با تعامل فشرده ‌ای که معاونت توسعه وزارت بهداشت با مبادی ذی‌ ربط مانند سازمان اداری استخدامی و کمیسیون‌ های تخصصی مجلس دارد، باید منتظر تصویب نهایی بودجه باشیم تا ببینیم اعتبارات در نظر گرفته شده برای این امر چقدر است. ان‌ شا الله تا حدود دو هفته آینده که بودجه در صحن مجلس شورای اسلامی نهایی شود، می‌‌توانیم توضیحات بهتری ارائه دهیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، بیان کرد: دو موضوع حائز اهمیت است؛ عموما سوالاتی که از رسانه ‌ها می ‌آید بر موضوعات معیشتی،‌ دستمزد و ... است که این مطالبات به حق است که ما این را جزو موانع خدمتی دسته بندی می ‌کنیم و وظیفه داریم این موانع را برطرف کنیم. از نظر سرانه پرستار به جمعیت و تخت و مدل‌های پرداخت باید موانع برطرف شود. بخشی از مدل پرداخت تعرفه گذاری خدمات پرستاری و بخشی به روز رسانی پرداخت‌ها و معوقات است که در چند روز آینده با پیگیری مقام محترم وزارت امیدواریم این فاصله و تاخیر در پرداخت به حداقل ممکن برسد.

وی تاکید کرد: معنای عدالت در سلامت، دسترسی به موقع و ارزان به خدمات با کیفیت و با صرفه برای همه مردم است. بدون شک همکاران پرستار نقش کلیدی در این امر دارند. بنابراین یکی از وظایف جدی ما این است که همه باهم بتوانیم سلامتی را قبل از بروز بیماری برای مردم فراهم کنیم و خدمات را تخصصی‌تر ارائه دهیم. اکنون فضای خدمتی ما در چارچوب بیمارستان‌ها محدود می‌شود؛ درحالی که این توانمندی وجود دارد که عرصه خدمت خود را به سطح جامعه ببرند.