۰ نفر

تغییر رنگ زرد کرونایی به نارنجی در ایرانشهر

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۱
کد خبر: 605500
تغییر رنگ زرد کرونایی به نارنجی در ایرانشهر

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر سیستان و بلوچستان گفت: زنگ خطر کرونا با تغییر رنگ زرد به نارنجی در ایرانشهر به صدا در آمده و ضروریست شهروندان عزیز ضمن تکمیل مراحل واکسیناسیون، پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ ذبیح الله شیروانی افزود:  بر اساس اخرین رنگ‌بندی شهرستان ایرانشهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته و این زنگ خطر برای شروع پیک ششم کرونا(اُمیکرون) بوده و متاسفانه در بسیاری از نقاط کشور موارد ابتلا به بیماری کرونا در حال افزایش است.

وی بیان کرد: براساس اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا متاسفانه شاخص‌ رعایت پروتکل ها در ادارات و واحدهای صنفی کاهش یافته و عادی انگاری بیماری در اجتماع باعث افزایش موارد ابتلا و بستری شده است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از شکل‌گیری پیک‌ جدید کرونا (اُمیکرون) بهترین راهکار کامل کردن مراحل واکسیناسیون بویژه دریافت دُز سوم ، رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ است.

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر از مدیران و مسوولان دستگاههای مختلف خواست نسبت به انجام واکسیناسیون نوبت دوم و سوم کارکنان مجموعه خود اقدام کنند

وی به مردم توصیه کرد با تزریق دُز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع گسترش کرونا در جامعه شوند.

ایرانشهر در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.