۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بهترین همراهان برای بچه ها

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبر: 532614
بهترین همراهان برای بچه ها

آیا شما دوست دارید یک دوست پشمالو (سگ. گربه یا ...) داشته باشید تا با او صحبت کنید و هم‌بازی شما هم باشد؟

به گزارش اقتصادآنلاین، گربه‌ها، سگ‌ها یا همسترها همان‌طور که ما آن‌ها را حیوانات همراه می‌دانیم، می‌توانند همه چیز را سرگرم‌کننده‌تر نشان دهند. آن‌ها می‌توانند خیلی بانمک و شیرین و در آغوش گرفتنی ‌ترین موجودات دنیا باشند و همیشه غیرمنتظره‌ترین کارها را انجام می‌دهند.

اما، آن‌ها نیاز دارند که کسی هر روز از آن‌ها مراقبت کند و هرگز از مواظبت و مراقبت آنها کوتاهی نکند. کل خانواده باید با هم همکاری کنند تا تغذیه، مراقبت، تمیزکردن و سرگرم‌کردن یک حیوان را درصورتی‌که سالم و سرحال بماند، انجام دهند.

قبل از اینکه حیوان خانگی داشته باشید چند تا سؤال باید از خودتان بپرسید:

  • به‌اندازه کافی خانه هستیم که ازش مراقبت کنیم یا نه؟
  • آیا پدر و مادرم می‌خواهند که دوست پشمالوی مرا در خانه داشته باشند؟
  • به‌اندازه کافی پول داریم که بهش غذا بدیم، بهش پناه بدیم و به دامپزشک ببریمش؟
  • به‌اندازه کافی جا برای عضو جدید خانواده داریم؟

زمان، هزینه و فضا همه ملاحظاتی مهم هستند!  حیوانات منحصربه‌فرد هستند، درست مثل شما. در اینجا به برخی ازچیزها یی می‌پردازیم تا مطمئن شوید که هم شما و هم اعضای جدید خانواده‌تان شاد هستید:

چقدر وقت برای یک رفیق بامزه حیوان دارم؟ همه حیوان‌ها وقت لازم دارند تا از آنها مراقبت شود.

سگ‌ها به زمان و ورزش و بازی زیادی نیاز دارند. گربه‌ها به زمان و توجه نیاز دارند اما می‌توانند به‌تنهایی نیز از وقت خود لذت ببرند.

مهم است که بدانیم حتی خرگوش‌ها، موش‌های صحرایی و خوکچه هندی هم هر روز حداقل به یک ساعت ورزش نیاز دارند. ماهی ممکن است همراه بهتری برای افراد پر مشغله باشد اما حتی ماهی هم با فعل‌وانفعالات شادتر است!

آیا می‌توانم از عهده داشتن حیوان خانگی بربیایم؟

مراقبت از یک حیوان می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد، به‌طوری‌که بیشتر از پول‌توجیبی شما باشد!

به‌عنوان‌مثال، هزینه یک توله‌سگ جدید برای مراقبت بسیار زیاد خواهد بود اگر شما غذا، مراقبت‌های دامپزشکی و بسیاری از هزینه‌های دیگر مربوط به داشتن یک توله‌سگ را در نظر بگیرید که البته این فقط برای سال اول است! سگ‌های بزرگ‌تر به‌اندازه توله‌سگ به واکسن نیاز ندارند، اما ممکن است به تمیزکردن دندان وهمچنین  دارو نیاز داشته باشند. حتی یک همستر نیز باید غذای تازه، جای خواب و  آزمایش سالانه دامپزشکی داشته باشد. این چیزها می‌تواند در سال هزینه زیادی داشته باشند!

آیا اصلاً من جایی برای حیوان خانگی‌ام دارم؟

حیوانات خانگی

اگر در یک‌ خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، یک سگ با نژاد سنت برنارد احتمالاً بهترین حیوان همراه برای شما نیست! شاید یک حیوان کوچک‌تر مثل یک گربه یا یک پستاندار کوچک در مکان شما به کار آید.

حیوان خانگی نمونه خوبی برای ایجاد دلسوزی و تعهد  در کودکان است اما هرگز نباید برای آموزش مسئولیت‌پذیری به کودکان مورد استفاده قرار گیرد. ایده بهتر این است که مراقبت از حیوان همراه خانواده را به‌عنوان یک تجربه پیوند خانوادگی در کنار هم تجربه کنید.

بسیاری از بزرگسالان دوست دارند خانواده خود را این‌گونه کنار هم جمع کنند! بزرگسالان باید مسئولیت کلی حیوانات را برعهده بگیرند و همیشه باید بر مراقبت از حیوانات نظارت کنند تا اطمینان حاصل کنند که کارهای لازم هر روز انجام می‌شود.

در زیر برخی از حیوانات خانگی که به نظر افراد جالب هستند آورده شده است:

سگ

انواع سگ ها

مراقبت درست از سگ به زمان و پول زیادی نیاز دارد. بهترین محل برای آن‌ها خانه‌ای است که یک روال ثابت دارد، جایی که افراد به طور مرتب در خانه هستند. سگ‌ها به ورزش و سرگرمی منظم نیاز دارند تا شاد و سالم بمانند.

هر سگی با سگ دیگر متفاوت  است. برخی از آن‌ها به فعالیت های طولانی با تمرینات هوازی زیادی مانند تعقیب  کردن توپ نیاز دارند، درحالی‌که برخی دیگر پیاده‌روی‌های آهسته و یک نقطه راحت  و ثابت برای جویدن استخوان را ترجیح می‌دهند.

سگ‌ها هم واقعاً به توجه شخصی زیادی از طرف شما نیاز دارند! همه سگ‌ها از تمرین استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که عملکرد مناسبی دارند، درست مثل شما! شما فقط بلد نبودید چگونه بگویید لطفاً و متشکرم! بنابراین شما باید صبر و وقت داشته باشید و با سگ خود وقت بگذرانید تا به او کمک کنید همه چیز را یاد بگیرد.

این شامل این است که کجا برای دستشویی برود و چطور دست بدهد. هم چنین سگ شما علاوه بر این‌که توسط شما مرتب می‌شود ممکن است نیاز داشته باشد که توسط یک متخصص و حرفه‌ای آراسته و مرتب شود. چون هر سگی منحصربه‌فرد است، مطمئن شوید که در یک سگ به دنبال چه نوع شخصیتی هستید.

افرادی هستند که به شما و خانواده شما کمک می‌کند شخصیت سگ مناسب را انتخاب کنید. بسیاری از سایت‌ها نیز این کار را برای شما خواهند کرد.

گربه

گربه‌ها حیوانات خوبی هستند آن‌ها زمان تنهایی خود را دوست دارند، اما گاهی نیز دوست دارند با شما همراه شوند. گربه‌ها به‌خاطر طبیعت اجتماعی‌شان می‌توانند حیوانات خانواده فوق‌العاده‌ای باشند.

همیشه بهتر است یک گربه جدید را به‌آرامی و بی‌سروصدا به خانواده خود معرفی کنید. گربه‌ها به چیزهای زیادی از جمله بازی، عشق، غذا، آب و سرپناه نیاز دارند. زمان خانواده با بچه‌ گربه شما می‌تواند با اسباب‌بازی‌هایی مانند شارژرهای گربه و توپ‌های شبکه‌ای بسیار سرگرم‌کننده باشد.

بسیاری از مردم نمی‌دانند که گربه‌های زیادی وجود دارند که دوست دارند شکار کنند! گربه‌ها همیشه باید در خانه نگهداری شوند در این صورت آن‌ها دوبرابر بیشتر زنده خواهند ماند!

خرگوش

خرگوش‌ها حیواناتی دوست‌داشتنی هستند، اما به مراقبت ویژه احتیاج دارند. گاهی اوقات  بلند کردن و ول کردن یک خرگوش واقعاً می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند. بهترین کار این است که فقط بچه‌های بزرگ‌تر و بزرگسالانی داشته باشید که از خرگوش‌ها  مراقبت کنند.

بچه‌های کوچک‌تر می‌توانند با فراهم‌کردن ناز و نوازش، چیزهای زیادی به زندگی یک خرگوش اضافه کنند! خرگوش‌ها یک‌سروگردن از بقیه حیوانات خانگی بالاترند. به طرز شگفت‌انگیزی، خرگوش عاشق دویدن، رقص، پریدن و چرخیدن است. آن‌ها دوست دارند با اسباب‌بازی‌هایی مانند جعبه‌های مقوایی، لوله‌ها و کتاب‌ها و تلفن بازی کنند! این نکته مهم است که هر روز خرگوش برای ورزش از قفس بیرون بیاید.

آن‌ها به چیزهای اضافی برای جویدن و یونجه تیموتی نامحدود نیاز دارند تا به کنترل رشد دندان‌هایشان کمک کنند و مواد مغذی اولیه را برای آن‌ها فراهم کند! قفسی به‌اندازه یک جعبه کوچک (خرگوش‌ها دوست دارند محیط اطراف خود را تمیز نگه دارند) و اتاقی برای درازکشیدن آن‌ها یکی از واجبات است.

پستانداران کوچک

ازجوندگان کوچک مانند موش، موش صحرایی، همستر و خوکچه هندی به‌راحتی می‌توان به عنوان حیوان خانگی  مراقبت کرد و داشتن آن‌ها به‌عنوان حیوانات خانگی، به‌ویژه برای افرادی که دارای محل زندگی کوچک هستند، لذت‌بخش است. اگر این جوندگان کوچک به‌آرامی و به طور منظم از سنین پایین مراقبت شود، بهترین رفیق شما خواهند بود و ساعت‌ها تفریح خواهند کرد. حتی این حیوانات کوچک هم هر روزبه ورزش نیاز دارند! جوندگان کوچک‌تر مانند همستر، ژربیل و موش از گردش با یک توپ رول مانند لذت می‌برند.

خوک‌ها و موش‌های صحرایی به‌اندازه کافی بزرگ هستند که وقتی برای بازی بیرون می‌آیند نیازی به یک توپ تمرینی نداشته باشند. ولی در این صورت مطمئن شوید که همیشه در یک منطقه ثابت هستند وفرار نمی کنند! اغلب حیوانات کوچک شب بیدارهستند و در طول روز می‌خوابند و بیشتر در شب فعال می‌شوند.

برخی جوندگان برنامه خواب خود را بسته به زمانی که خانواده فعال است تغییر می‌دهند. همانند خرگوش‌ها، حیوانات کوچک نیز اگر تحت‌فشار قرار گیرند و یا رها شوند می‌توانند به‌طورجدی آسیب ببینند و نباید کنار کودکان کوچک تنها رها شوند. هیچ‌وقت آنها را از دمشان نگیرید چون این کار آسیب جدی به آنها وارد می‌کند.

طوطی‌ها و یا پرندگان کوچک

طوطی‌ها (که به‌عنوان حیوانات بومی‌ نیز شناخته می‌شوند) می‌توانند انتخاب خوبی برای اولین پرنده خانگی باشند. آن‌ها دوستان بسیار اجتماعی، پرحرف و پرحرارت هستند.

طوطی‌ها رنگارنگ و سرگرم‌کننده هستند و از تماشای آنها لذت می‌برید. بسیار مهم است که قفس پرندگان همیشه تمیز نگه‌داشته شود. آن‌ها موجودات ظریفی هستند که اگر در یک محیط ناپاک باشند مریض می‌شوند.

تمیز نگه‌داشتن غذا، آب و قفس آن‌ها همیشه ضروری است. بسیاری از پرندگان اگر با آن‌ها صبورانه کار کنید می‌توانند یاد بگیرند که ، صحبت کنند و روی دستان تان بنشینند. این پرندگان کوچک اگر فشرده شوند می‌توانند آسیب ببینند، پس مطمئن شوید که جاجایی آن‌ها را فقط به کودکان بزرگ‌تر و بزرگسالان محدود کنید. دقت کنید که آن‌ها را از پنجره یا درها دورنگه دارید تا سرما نخورند!

ماهی

آیا می‌دانستید که یک ماهی قرمز می‌تواند تا 20 سال عمر کند؟

این یک مسئولیت بزرگ است، اما آن‌ها به اجتماعی شدن زیادی نیاز ندارند. آن‌ها خودشان تمرین می‌کنند و می‌توانند خودشان را همراهی کنند.

اگر تابه‌حال از کنار یک مخزن آب رد شده‌اید و یک ماهی پشت سرخود پیدا کرده‌اید که به دنبال شما می‌آید، واضح است که آن‌ها نیز از تعامل لذت می‌برند! ماهی‌ها به یک‌ خانه خوب و تمیز و غذا برای شاد و سالم نگه‌داشته شدن نیاز دارند.

ماهی‌های مختلف زیادی وجود دارند که میتوانید  از میان آن‌ها انتخاب کنید و هر کدام ازآن‌ها نیازهای زیست‌محیطی خاص خود را دارند که باید در نظر گرفته شوند.

آن‌ها ویژگی های زیادی دارند و هر ماهی به‌اندازه من و شما منحصربه‌فرد است! متأسفانه ماهی می‌تواند بیماری ایجاد کند و در واقع می تواند از تغذیه بیش از حد بمیرد! همانند تمام حیوانات، مهم است که قبل از این‌که ماهی را به خانه خود راه دهید، هر چیزی را که می‌توانید در مورد ماهی یاد بگیرید.

دقت کنید که هر حیوانی را که به‌عنوان یک  همراه جدید درخانواده خود تصمیم می گیرید قبول کنید ، مسئولیت بزرگی را به عهده می گیرید پس باید تحقیق زیادی در مورد حیوان همراه خود انجام دهید.

همیشه چیزهایی وجود دارند که بزرگسالان باید مسئول آن‌ها باشند، مثل این‌که تصمیم بگیرند چه کسی مسئول تمیزکردن لوله یا آکواریوم و قفس‌ها و تغذیه حیوانات  خواهد بود. شما هنوز هم می‌توانید در مراقبت از حیوان همراه خود بسیار نقش مهمی داشته باشید! فراموش نکنید، هر زمان که حیوانی را انتخاب کردید، مهم نیست که چقدر او را می‌شناسید، مطمئن شوید که یک بزرگسال در اطراف است که  مراقب اوست.