۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تداخلات دارویی بین آزیترومایسین و اریتروسین

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰
کد خبر: 531610
تداخلات دارویی بین آزیترومایسین و اریتروسین

استفاده از اریترومایسین همراه با آزیترومایسین می‌تواند خطر بروز ریتم نامنظم قلب را افزایش دهد که ممکن است جدی باشد و به طور بالقوه تهدیدکننده زندگی باشد.

اریترومایسین آزیترومایسین

به گزارش اقتصادآنلاین، استفاده از اریترومایسین همراه با آزیترومایسین می‌تواند خطر بروز ریتم نامنظم قلب را افزایش دهد که ممکن است جدی باشد و به طور بالقوه تهدیدکننده زندگی باشد، اگرچه یک عارضه جانبی نسبتاً نادر است. در صورت ابتلا به بیماری قلبی به نام سندرم مادرزادی مزمن نسبت به سایر بیماری‌های قلبی، اختلالات الکترولیتی ، ممکن است مستعدتر شوید.

تداخل دارویی

در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نگرانی با پزشک خود صحبت کنید. اگر در حین درمان با این دارو‌ها دچار سرگیجه، سبکی سر، غش کردن، تنگی نفس یا تپش قلب شدید، باید فوراً به فوریت پزشکی اطلاع دهید. بسیار اهمیت دارد که در مورد سایر دارو‌هایی که استفاده می‌کنید، از جمله ویتامین‌ها و دارو‌های گیاهان به پزشک خود بگویید. بدون صحبت قبلی با پزشک، مصرف هیچ دارویی را قطع نکنید.

تداخل بین دارو و غذا:

اریترومایسین غذا

غذا میزان اریترومایسین را در بدن شما کاهش می‌دهد. اریترومایسین را با معده خالی حداقل 30 دقیقه قبل یا 2 ساعت بعد از غذا مصرف کنید. این کار جذب دارو را برای بدن شما آسان می‌کند. با این حال، برخی از محصولات اریترومایسین ممکن است بدون توجه به وعده‌های غذایی مصرف شوند.

اگر در نحوه مصرف آن تردید دارید، از ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی در مورد نسخه خاص خود سؤال کنید. گریپ‌فروت و آب‌ آن ممکن است سطح اریترومایسین را افزایش دهند اما اینکه این امر چگونه بر شما تأثیر بگذارد مشخص نیست. بدون صحبت قبلی با پزشک، مقدار محصولات گریپ‌فروت را در رژیم خود کم یا زیاد نکنید.

هشدار‌های افزایش درمان

تداخل دارویی

تکثیر درمانی استفاده بیش از یک دارو از همان گروه دارویی یا کلاس درمانی برای درمان بیماری مشابه است. این می‌تواند در مواردی که از دارو‌هایی با عملکرد مشابه برای اثبات منافع درمانی استفاده می‌شود، عمدی باشد. همچنین ممکن است در مواردی که مریض توسط بیش از یک پزشک معالجه شده است یا نسخه‌های آن در بیش از یک داروخانه تجویز شده است غیرعمدی باشد و می‌تواند عواقب نامطلوبی داشته باشد.

آنتی‌بیوتیک‌های نوع ماکرولید - تکثیر درمانی

حداکثر تعداد توصیه شده دارو‌ها در گروه 'آنتی‌بیوتیک‌های نوع ماکرولید' که هم‌زمان باید مصرف شوند، یک مورد است. لیست شما شامل دو دارو مربوط به آنتی‌بیوتیک‌های نوع ماکرولید است.

•    آزیترومایسین

•    اریتروسین (اریترومایسین)

توجه: فواید مصرف ترکیب این دارو‌ها ممکن است بیشتر از خطرات مرتبط با تکثیر درمانی باشد. این اطلاعات جای صحبت با پزشک شما را نمی‌گیرد و حتماً باید دراسرع‌وقت با او تماس برقرار کنید. همیشه با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنید تا مشخص شود آیا اصلاحاتی در دارو‌های شما لازم است یا خیر.

طبقه‌بندی تداخلات دارویی

تداخل دارویی

این طبقه‌بندی‌ها فقط یک راهنما هستند. تعیین ارتباط یک تداخل دارویی خاص با یک فرد خاص دشوار است. همیشه قبل از شروع یا قطع هر دارویی با ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید.

تداخل شدید

از نظر بالینی بسیار قابل‌توجه است. از ترکیب جلوگیری کنید خطر تداخل بیشتر از سود است.

تداخل متوسط

از نظر بالینی نسبتاً قابل‌توجه است. معمولاً از ترکیبات خودداری کنید. فقط در شرایط خاص از آن استفاده کنید.

تداخل جزئی

حداقل از نظر بالینی قابل‌توجه است. به‌حداقل‌رساندن خطر ارزیابی خطر و برای یک داروی جایگزین، اقدامات لازم برای کاهش خطر تداخل و یا ایجاد یک برنامه نظارت در نظر گرفته شود.

ناشناخته

اطلاعاتی در این مورد در دسترس نیست.

اطلاعات بیشتر

همیشه با ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه داده شده در این مقاله در مورد شرایط شخصی شما صدق می‌کند.