۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ورزش برای تناسب اندام و سلامت کودکان

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰
کد خبر: 529985
ورزش برای تناسب اندام و سلامت کودکان

فعالیت بدنی بخش مهمی از رشد کودک است. متأسفانه، به کمتر از 25٪ کودکان توصیه می شود تا روزانه 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، بیشتر کودکان و نوجوانان زمان زیادی را به تماشا کردن تلویزیون یا استفاده از هرنوع وسایل تصویری دیگر می گذرانند و فعالیت بدنی بسیار کمی دارند. در نتیجه، یک سوم کودکان دارای اضافه وزن یا چاقی مفرط هستند.

پرورش بچه ها با اندامی متناسب در جامعه امروز کار ساده ای نیست. در بسیاری از خانه ها فضای محدودی برای تکاپو و بازی بچه ها وجود دارد و مدارس نیز ساعت ورزش را کاهش می دهند.

با این حال، مزایای فعالیت بدنی دررشد کودک بسیار از اهمیت بیشتری برخورداراست از اینکه حتی مجبور شوید زحمت بردن بچه ها به پارک یا بردن آنها برای تمرین فوتبال چند روز در هفته را متقبل شوید.

چرا کودکان به ورزش نیاز دارند

بچه های فعال کمتر دچار اضافه وزن و چاقی هستند. آنها از قدرت عضلانی بیشتر و استخوان های قوی تری برخوردار هستند و کمتر دچار فشار خون، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می شوند.

ورزش کودکان

بچه های فعال همچنین نمرات آزمون بالاتری در خواندن و ریاضیات دارند. این به این خاطر است که فعالیت هوازی توسعه ساختارهای مغزی لازم و اتصالات عصبی را تقویت می کند.

در آخر اینکه ، کودکانی که ورزش می کنند کمتر دچار اضطراب و افسردگی می شوند. فعالیت بدنی مکرر، خلق و خوی آنها را تثبیت کرده و پاسخ احساسی را بهبود می بخشد، و زندگی را بسیار لذت بخش تر می کند.

کودکان به چه میزان ورزش نیاز دارند؟

میزان ورزش مورد نیاز برای بچه ها بسته به سن آنها متفاوت است. کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه هر روز حداقل به 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید نیاز دارند. از طرف دیگر، کودکان پیش دبستانی به 120 دقیقه بازی فعال در روز نیاز دارند، در حالی که کودکان نوپا باید به مدت 60 دقیقه بازی فعال داشته باشند.

ورزش کودکان

چه نوع تمریناتی برای کودکان مناسب است؟

وقتی بزرگسالان درباره ورزش صحبت می کنند ، اولین چیزی که به ذهن می رسد سالن ورزش است. با این حال، درمورد بچه ها، ورزش به معنای دویدن روی تردمیل یا بلند کردن وزنه نیست. بلکه فقط به این معناست که تحرک بدنی داشته باشند.

فعالیت های مبتنی بر بازی برای کودکان زیر پنج سال کاملاً مناسب است. این فعالیتها هر چیزی می توانند باشند. از رقصیدن با موسیقی گرفته تا بازی گرگم به هوا، به شرطی که باعث جنب جوش آنها شود، ضربان قلب آنها را افزایش دهد و انعطاف پذیری آنها را بهبود بخشد. فعالیت های مبتنی بر بازی سرگرم کننده، و ارزان هستند و بزرگسالان هم می توانند در آنها شرکت کنند.

بچه های بزرگتر به ورزشهایی با سازمان دهی بیشتراحتیاج دارند مانند ورزشهای کلاسی یا گروهی. این به آنها کمک می کند تا مهارت های خاصی مانند رقصیدن، فوتبال، ژیمناستیک یا شنا را پرورش دهند. علاوه بر این، تقابل با سایر بچه ها مهارت های اجتماعی آنها را بهبود می بخشد.

چگونه فرزندان خود را وادار به ورزش کنیم

سوق دادن بچه ها به سمت ورزش می تواند یک چالش واقعی باشد. بسیاری از آنها با خوشحالی از فعالیت بدنی چشم پوشی می کنند و بیشتر وقت خود را برای تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر می گذارند!

ورزش کودکان

موثرترین راه برای علاقه مند کردن بچه ها به ورزش، این است که خودتان از سبک زندگی سالمی برخوردار باشید. به عنوان یک خانواده به طور منظم ورزش کنید و از فعالیتها در محیط باز لذت ببرید. الگوی مثبتی برای بچه های خود باشید. همچنین، ورزش را سرگرم کننده جلوه دهید تا آنها خودشان با اشتیاق بیشتری باز گردند!