۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دیسک فتق شده کمر: آیا باید جراحی کنم؟

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱
کد خبر: 529981
دیسک فتق شده کمر: آیا باید جراحی کنم؟

شما ممکن است بخواهید در این مورد کمی تحقیق کنید، یا اینکه ممکن است به سادگی توصیه پزشک خود را دنبال کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین، به هر حال، این اطلاعات به شما کمک می کند شرایط خود را درک کنید تا بتوانید در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید.

گزینه های پیش روی شما

فورا دیسک فتق خود را جراحی کنید.

الان جراحی نکنید در عوض مواردی مانند تغییر در نحوه انجام فعالیت های روزمره خود، داروهایی برای کنترل درد، ورزش، فیزیوتراپی یا تزریق استروئید را امتحان کنید.

این اطلاعات در صورتی برای شما مناسب است که دیسک فتق در کمرتان باشد و علائم ان چند هفته طول کشیده باشد. و اطلاعات مربوط به فتق دیسک در ناحیه گردن ستون فقرات (فتق دیسک گردن) را پوشش نمی دهد.

نکات کلیدی را به خاطر بسپارید

دیسک فتق در کمر یکی از دلایل شایع درد کمر و پا است. برای اکثر افراد، علائم با گذشت زمان، با یا بدون درمان، بهتر می شوند.

اکثر افراد قادر به مدیریت علائم خود با مواردی مانند تغییر در نحوه انجام فعالیت های روزمره خود، استفاده از داروهایی برای کنترل درد، ورزش، فیزیوتراپی یا تزریق استروئید هستند. اگر یکی از این موارد جواب نداد، می توانید روش دیگری را امتحان کنید یا برخی از آنها را با هم انجام دهید.

فتق دیسک

جراحی ممکن است سریعتر از درمان های غیر جراحی درد شما را تسکین دهد. برای علائمی که حداقل 6 هفته به طول انجامیده و انجام فعالیتهای طبیعی شما را دشوار می کند، در صورتی جراحی گزینه ای مناسب است که درمان های دیگر به شما کمک نکرده باشند.

در دراز مدت، جراحی و درمان های غیر جراحی برای کاهش درد و سایر علائم تقریباً مشابه عمل می کنند.

جراحی کمر برخی از خطرات را شامل می شود، از جمله عفونت، آسیب عصبی و احتمال اینکه جراحی علائم شما را تسکین ندهد. و حتی اگر با جراحی بهتر شوید، این احتمال وجود دارد که در آینده علائم جدیدی پیدا کنید.

اگر الان جراحی را انتخاب نکنید، بعدا می توانید نظر خود را تغییر دهید اگر علائم شما بهتر نشد یا حتی با سایر روش های درمانی بدتر نشد میتوانید تصمیم به جراحی بگیرید.