۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آیا نمی توانید کودکان خود را بخوابانید؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۴۰
کد خبر: 529667
آیا نمی توانید کودکان خود را بخوابانید؟

هر پدر و مادری می داند که بردن کودک به تختخواب و خواباندن آن چقدر چالش برانگیز است. بدن کودکان از ساعت پیروی نمی کند، و زمان خوابیدن برای آنها تقریبا همیشه یک موقعیت سخت است.

به گزارش اقتصادآنلاین، ممکن است وسوسه شوید و به بچه ها اجازه دهید تا موقعی که خواب به سراغشان بیاید بیدار بمانند، اما علم می گوید که این ایده خوبی نیست.

وقتی کودکان به اندازه کافی نمی خوابند ، تحریک پذیر می شوند و در کنترل احساسات خود به مشکل بر می خورند. کودکانی که خواب کافی ندارند احتمال اضافه وزن دارند و از نظر رفتاری و یادگیری دچار مشکل می شوند.

خواب کودکان

پیش بردن برنامه خواب منظم ممکن است کار آسانی نباشد اما برای سلامتی و رشد شناختی فرزندان شما ضروری است.

کودکان در چه ساعتی باید بخوابند؟

هیچ قانون سخت و سریعی برای زمان خواب وجود ندارد زیرا نیازها و الگوهای خواب از کودکی به کودکی دیگر متفاوت است. با این حال، اگر می دانید کودک شما به چه میزان خواب احتیاج دارد و چه زمانی لازم است تا از خواب بیدار شود، می توانید به راحتی زمان خواب مناسب را تنظیم کنید.

خواب کودکان

به طور معمول، کودکان نوپا روزانه به حدود 12 تا 14 ساعت خواب نیاز دارند، در حالی که کودکان در سن مدرسه به 9 تا 11 ساعت نیاز دارند. اینها فقط دستورالعملهای کلی هستند اما با گذشت زمان می توانید تشخیص دهید کودک شما به چه میزان خواب نیاز دارد.

برنامه های منظم و آداب قبل از خواب

بچه ها با روال روزانه رشد می کنند، بنابراین انجام کارهای مشابه هر شب قبل از خواب فضای مناسبی را برای خواب ایجاد می کند. اگرچه هر روال قبل از خواب منحصر به فرد است، اما معمولاً شامل حمام کردن، مسواک زدن و پوشیدن لباس خواب است.

خواب کودکان

این روال معمول نباید بیش از 30 دقیقه طول بکشد (به استثنای زمان حمام)، و والدین باید مراقب باشند وقتی که زمان خواب فرا می رسد، این روال را پایان  دهند.

وسایل تصویری را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید

نور صفحه تلویزیون، کامپیوتر و تلفن در تولید ملاتونین اختلال ایجاد می کند، بنابراین حداقل یک ساعت قبل از خواب آنها را خاموش کنید. بچه های شما خواهان این هستند که "فقط یک نمایش دیگر" یا "فقط یک بازی دیگر" را تماشا کنند یا بازی کنند، اما به یاد داشته باشید که یک ساعت و نیم بیشتر تماشای نمایش می تواند کودک شما را برای دو ساعت دیگر بیدار نگه دارد.

فضای مناسبی برای خواب ایجاد کنید

استرس و سطح بالای کورتیزول می تواند در خواب اختلال ایجاد کند ، بنابراین احتمالاً فعالیت های استرس زا و مهیج نباید قبل از خواب انجام شوند.

میزان صدا را کم کنید، چراغ ها را کم کنید و خود را خسته نشان دهید! بچه های کوچک ممکن مفهوم زمان خواب را درک نکنند اما قطعاً می توانند زمانی را که پدر و مادر دیگر نمی خواهند بازی کنند را تشخیص دهند. حداقل دو ساعت قبل از خواب، خود را "خسته" و آرام نشان دهید تا بچه های شما راحت تر به خواب روند.

مطمئن شوید که کودک شما راحت است

زمان خواب می تواند احساس جدایی از بقیه اعضای خانواده را در کودک شما ایجاد کند، بنابراین اتاق خواب باید به گونه ای طراحی شود که احساس آرامش و امنیت را در او ایجاد کند. یک پتو، یک خرس عروسکی و ملحفه های گرم و نرم  کودک شما را آرام می کند و باعث می شود احساس امنیت و کنترل بیشتری داشته باشید.

در آخر، اتاق خواب را خنک و پاهای کودک را گرم نگه دارید. این ممکن است متناقض به نظر برسد اما به توزیع خون و گرما به طور مساوی در بدن کمک می کند و در نتیجه باعث خواب می شود.

برای بسیاری از والدین، ​​زمان خواب بچه ها می تواند یک مبارزه واقعی باشد اما با استفاده از این نکات باید کمتر چالش برانگیز باشد. یک یا دو مورد از این توصیه ها را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که کودک شما به اندازه نیاز می خوابند.