۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

معاون وزیر کشور از تخفیف صدور پروانه ساخت خبر داد

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبر: 417932
معاون وزیر کشور از تخفیف صدور پروانه ساخت خبر داد

جمالی نژاد گفت: شهرداری ها نهایت همکاری را برای کاهش هزینه تمام شده مسکن ملی خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور صبح امروز در همایش یکروزه طرح ملی مسکن گفت: وزارت کشور تفاهم نامه ای با  وزارت راه و شهرسازی امضاء کرد. رئوس اصلی این تفاهم نامه  عبارت است از تخفیف صدور پروانه ساخت که  برای دهک های 1 تا 3 رایگان و برای دهک های 4تا 7 حداقل 50 درصد تخفیف را شامل می‌شود. همچنین  تخفیف در مابقی عوارض که باید در روند ساخت پرداخت شود.

معاون وزیر کشور  افزود: شهرداری ها نهایت همکاری را برای کاهش هزینه تمام شده، خواهند داشت. این همکاری شامل کمک هایی است که از طریق تامین امکانات برای کاهش هزینه های تمام شده صورت می‌گیرد.

جمالی نژاد با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش‌های کشور، نظام شهری  است. از سال 1300 ما شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها  با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده، هستیم. امروز متأسفانه نظام شهری ما از بیماری سندروم کلان شهری رنج می‌برد.

جمالی نژاد گفت: مهاجرت گسترده مردم از روستاها به شهرها و سپس از شهرهای میانی به کلان شهرها از جمله مهمترین موضوعات امروز کشور است این مهاجرت از  دهه ۸۰ به اوج خود رسید.

معاون وزیر کشور با بیان این که میزان مهاجرت امروز با استفاده از تکنولوژی های جدید مشخص شده است، گفت:  در زمانی که مسکن مهر اجرا می‌شد همواره یکی از دغدغه‌های نظام شهری این بود که اقداماتی انجام شود تا در کنار ساخت مسکن، نظام شهری دچار آسیب نشود.

وی با بیان اینکه کرج، رشت، شیراز و قم مهاجرپذیرترین شهرهای ایران هستند، گفت: نکته جالب این است که ما شاهد مهاجرت از تهران به شهرستان‌های استان هستیم.