۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

زمان ثبت اعتراض رد صلاحیت شدگان طرح ملی مسکن/ مرحله چهارم طرح ملی مسکن چیست؟

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 417334
زمان ثبت اعتراض رد صلاحیت شدگان طرح ملی مسکن/ مرحله چهارم طرح ملی مسکن چیست؟

طرح اقدام ملی تامین مسکن، طرحی که قشر متوسط جامعه را برای خانه‌دار شدن با خود همراه کرده، امروز در مرحله تکمیل ثبت نام بر اساس تقویم اعلام شده است. بعد از این مرحله و تایید نهایی، متقاضیان برای بازگشایی حساب به بانک در نهایت به پروژه ها معرفی می‌شوند.

*مراحل طرح اقدام ملی تامین مسکن

مرحله اول/ ثبت نام

متقاضیان طرح ملی مسکن در سایت  https://tem.mrud.ir  فرم ثبت نام برای شرکت در این طرح را پر کردند. پایش اطلاعات 240هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان در سامانه مسکن ملی بیش از 45روز طول کشد.

مرحله دوم/ بررسی مدارک متقاضیان و تایید مدارک

بررسی درخواست متقاضیان طرح ملی مسکن در این مرحله انجام شد و بعد از پالایش  240 هزار ثبت‌نام کننده طرح ملی مسکن  تنها 46 درصد متقاضیان واجد شرایط تایید شدند.

مرحله سوم/ ارسال پیامک تایید و فراخوان برای مدارک تکمیلی

پیامک ثبت برای این متقاضیان ارسال شد تا برای مرحله بعد یعنی تکمیل مدارک وارد عمل شوند.  در حال حاضر تایید شدگان طرح ملی مسکن در حال تکمیل و تحویل مدارک خود به مراکز اعلام شده توسط وزارت راه و شهرسازی (ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و نمایندگی‌های بنیاد مسکن)  هستند.  این تحویل بر اساس نظم و جدول زمان بندی از 21 بهمن 98  برای متقاضیان گروه اول شروع شده و تا 20 اسفند ماه 98 و با متقاضیان گروه نهم پایان می‌یابد.

مرحله چهارم/ تایید مدارک و معرفی متقاضی به بانک

همزمان با دریافت مدارک، مدارک این متقاضیان  در سریع ترین زمان ممکن بررسی می‌شود و متقاضیان  تایید صلاحیت شده در این مرحله  برای بازگشایی حساب به بانک معرفی می‌شوند و در نهایت به پروژه ها معرفی می‌شوند.

فرصتی برای رد صلاحیت شدگان طرح ملی مسکن

در این میان متقاضیانی که در ثبت نام طرح ملی مسکن رد صلاحیت شده اند و به دلایل گوناگون به این عدم تایید اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند. سایت وزارت راه و شهرسازی روز اول اسفند برای ثبت اعتراض رد صلاحیت شدگان طرح ملی مسکن باز می‌شود.

بعد از ثبت اعتراض، دوباره مدارک متقاضیان  مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی اعلام می‌شود. این فرصت برای ثبت اعتراض متقاضیان رد صلاحیت شده طرح ملی مسکن 10 روز  اعلام شده که از طریق حضور در سایت  https://tem.mrud.ir می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.