۰ نفر

نوسانات شدید قیمتی در بازار مسکن محال است

۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 412851
نوسانات شدید قیمتی در بازار مسکن محال است

کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه نوسانات شدید قیمتی در بازار مسکن محال است، گفت: قدرت خرید متقاضیان به میزان بالایی کاهش یافته و می‌توان گفت مسکن کشش رشد قیمت ندارد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهدی غلامی با اشاره به اینکه قیمت مسکن در دو سال اخیر به اندازه‌ای رشد داشته است که در حال حاضر قدرت خرید متقاضیان به میزان بالایی کاهش یافته است و می توان گفت مسکن کشش رشد قیمت ندارد.

وی ادامه داد: نوسانات شدید قیمتی در بازار مسکن محال است چرا که در بخش کلان اقتصاد اتفاق خاصی رخ نداده و بخش مسکن روزهای آرامی را سپری می کند پس اگر اتفاق خاصی در بخش‌های کلان اقتصاد رخ ندهد نباید شاهد نوسانات شدید قیمتی در بازار مسکن باشیم.

کارشناس اقتصاد مسکن تاکید کرد: از آنجایی که متاسفانه مسکن کالایی سرمایه ای شده است از برخی مولفه های اقتصادی تاثیر می پذیرد بنابراین برای مثال اگر نرخ ارز روزهای آرامی را سپری کنند قطعا قیمت مسکن به دلیل همان افزایش بیش از حد خود در دو سال گذشته نباید دچار جهش قیمتی شود.

غلامی اضافه کرد: پس اگر در شاخص های کلان اقتصاد اتفاقی رخ ندهد انتظار افزایش جهش قیمت مسکن نخواهیم داشت و اینکه آیا قیمت مسکن در سال آینده به اندازه نرخ تورم رشد خواهد کرد باید اذعان داشت که فیمت مسکن در سال های 92 تا 96 کمتر از نرخ تورم افزایش داشت.

وی اظهار داشت: در سال های 92 تا 96 قیمت مسکن گاهی کمتر از نرخ تورم رشد کرد بنابراین اینکه با قاطعیت بگوییم سال آینده نیز قیمت مسکن حداقل در حد نرخ تورم رشد خواهد داشت چندان درست نیست.