۰ نفر

۴۰درصد ثبت‌نام‌کنندگان طرح ملی مسکن مشمول نمی‌شوند

۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۸
کد خبر: 401428
۴۰درصد ثبت‌نام‌کنندگان طرح ملی مسکن مشمول نمی‌شوند

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۴۰ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان طرح ملی مسکن مشمول طرح نمی‌شوند، گفت: فرم «ج» این افراد قرمز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد اسلامی درباره طرح ملی مسکن اظهار کرد: متاسفانه برخی از مردم شرایط ثبت‌نام در این طرح را رعایت نمی‌کنند؛ این افراد با حضور و ثبت‌نام در سایت، باعث افزایش تراکم سایت شده و دیگران را دچار مشکل می‌کنند.

وی افزود: افرادی که یک‌بار از مزایا و امکانات مسکن استفاده کرده‌اند در سایت ثبت‌نام نکنند تا بتوانیم پاسخگوی مردمی باشیم که تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از ثبت‌نام‌ها انجام شده و ثبت‌نام در سایر استان‌ها ادامه دارد، یادآور شد: ظرفیت پیش بینی شده برای 40 شهر، متناسب با نیاز مردم بوده است اما در بقیه شهرها باید ظرفیت‌های جدید پیش‌بینی کنیم.

ثبت‌نام در طرح ملی مسکن 4 شرط اصلی و چند شرط فرعی به شرح زیر دارد؛

1ــ متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 1384/01/01 به بعد) بوده و از تاریخ 1357/11/22 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد، به‌عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

2 ــ متقاضی متأهل یا سرپرست خانوار

3 ــ زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن

4 ــ دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

• در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است

5 ــ نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و...)

6 ــ توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی)

7 ــ امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه

8 ــ توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی