۰ نفر

سپرده‌گذاری ۵۰میلیونی برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن

جزییات ثبت نام در طرح ملی مسکن اعلام خواهد شد/ ثبت‌نام همزمان در 10استان

۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶
کد خبر: 393009
جزییات ثبت نام در طرح ملی مسکن اعلام خواهد شد/ ثبت‌نام همزمان در 10استان

در حالی قرار است فردا معاونت مسکن وزارت راه جزئیات طرح ملی مسکن را اعلام کند که متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح باید ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طرح اقدام ملی مسکن یا همان ساخت 400 هزار واحد مسکونی توسط شرکت عمران شهرهای جدید ایران، شرکت بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن ماه‌هاست که از سوی وزیر راه و شهرسازی، معاونان سابق و سرپرستان جدید، مدیران رده میانی و ... به‌عنوان یکی از برنامه‌های دولت برای خانه‌دار کردن قشر متوسط و به پایین جامعه مطرح شده است.

تا اینجای کار، اطلاعات چندانی از این طرح توسط مدیران وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده و اظهارات این مقامات فقط در حد زمان ثبت‌نام و سود 18 درصدی تسهیلات آن خلاصه شده است. در این بین برخی تناقضات نیز روند اجرایی طرح ملی مسکن را با علامت سئوال‌هایی مواجه ساخته است.

اوایل ماه جاری سرپرست تازه وارد معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه از آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن در 10 استان همزمان با نیمه آبان خبر داده و گفته بود:‌ تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا شرایط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن است.

این در حالی بود که حدود یک هفته بعد وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه سه شرط اصلی ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن را شروط قانون ساماندهی زمین و مسکن اعلام کرد و گفته بود: تأهل، سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن و عدم بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات دولتی در خرید واحدهای مسکونی از جمله شروط ثبت‌نام در این طرح است.

فارغ از ضد و نقیض‌های متعددی که در اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن وجود دارد، قرار است فردا سرپرست معاونت مسکن و ساختمان جزئیات این طرح را اعلام کند. در روز وعده داده شده برای آغاز ثبت‌نام در 10 استان (15 آبان 98)، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی از آماده شدن 180 هزار واحد طرح ملی مسکن برای ثبت‌نامه خبر داده و گفته: جزئیات این طرح فردا (شنبه) اعلام می شود.

مهدی عبوری افزود:‌ در طرح اقدام ملی برای عرضه مسکن، تولید 400 هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته و جزییات این طرح روز شنبه، 18 آبان ماه، از سوی معاون -سرپرست- مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام می شود. هم‌اکنون 180 هزار واحد از این 400هزار واحد برای ثبت نام آماده شده است.

 قرار است در طرح ملی مسکن 75 تا 100 میلیون تومان با سود 18 درصدی به متقاضیان این طرح یا سازنده‌های آن پرداخت شود. به عبارت دیگر خریداران واحدهای طرح ملی مسکن 100 تا 160 میلیون تومان سود را در یک بازه زمانی 12 ساله پرداخت کنند.

گذشته این سود بالا برای قشر متوسط و پایین جامعه، گفته شده متقاضیان طرح اقدام ملی باید برای دریافت وام 75 تا 100 میلیون تومانی 30 تا 50 میلیون تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند.