۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

انتظار افزایش قیمت خانه را نداشته باشید/ تداوم شرایط رکودی در بازار مسکن

۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹
کد خبر: 391939
انتظار افزایش قیمت خانه را نداشته باشید/ تداوم شرایط رکودی در بازار مسکن

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه نباید انتظار افزایش قیمت شدید مسکن را داشته باشیم، گفت: رکود معاملات همچنان ادامه خواهد داشت.

اقتصادآنلاین صبا نوبری؛ مهدی غلامی در گفت‌‎وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین در واکنش به تغییراتی که ماه گذشته در قیمت و تعداد معاملات بازار مسکن رخ داد، گفت: در مهرماه تعداد معاملات مسکن 22درصد افزایش پیدا کرد اما اگر تعداد معاملات مسکن را با ماه‌های قبل مقایسه بکنیم می‌بینیم که این افزایش قیمت قابل توجه نیست.

وی افزود: در مهرماه تعداد 3هزار و401 معامله مسکن در شهر تهران صورت گرفت که در مقایسه با شهریور که 2هزار و 787 فقره بوده است 22درصد افزایش یافته ولی تعداد معامله زیر 4هزارفقره در شهر تهران در سه چهار سال اخیر بی سابقه بوده است که نشان می‌دهد شرایط رکودی در بازار مسکن هنوز وجود دارد.

غلامی ادامه داد: ثبات قیمت ها در بازار مسکن به واسطه این بود که بخشی از کسانی که به دنبال سفته بازی و بازده سریع در بازار مسکن بودند از این بازار خارج شدند و قدرت خریدی هم در مردم وجود ندارد که بخواهند واحدهای مصرفی خود را بخرند.

این کارشناس معتقد است به دلیل عدم وجود تقاضا در بازار مسکن و اینکه قیمت‌ها هم به اوج خودش رسیده است، شاهد ثبات و در بعضی مناطق هم شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن بودیم.

وی خاطر نشان کرد: این افزایش قیمت ناچیز 0.4درصدی در ماه گذشته چندان جدی نیست و اگر اتفاق خاصی در اقتصاد کلان کشور نیوفتد ما افزایش قیمت شدیدی نخواهیم داشت و قیمت ها ثبات خواهند داشت.

غلامی در پایان با بیان اینکه شرایط رکود در بازار مسکن باید تفکیک شود، گفت: رکود در معاملات مسکن فعلا برقرار است مگر اینکه اتفاق خاصی بیوفتد و ساخت و ساز در بازار مسکن هم چندسالی است که با رکود مواجه است و به نظر می‌رسد وضعیت به همین منوال ادامه خواهد داشت.