۰ نفر

مخالفت مجلس با ساخت مسکن ۳۰متری

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبر: 385081
مخالفت مجلس با ساخت مسکن ۳۰متری

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با وجود اظهارات متعدد مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در کشور، اما دولت تاکنون هیچ اقدامی برای تولید انبوه مسکن نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به برنامه ریزی شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی برای تولید مساکن ۳۰ متری در پایتخت، گفت: به نظر من این رویکرد دولت و شهرداری نتیجه بخش نخواهد بود، زیرا این نوع مسکن بیشتر به درد زندگی انفرادی می خورد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استراتژی تولید مساکن ۳۰ متری در تضاد با تشکیل خانواده در کشور است، مشخص نیست که این اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل مسکن بوده یا دولت تنها به دنبال رفع تکلیف در حوزه مسکن است.

رضایی کوچی تصریح کرد: بر اساس سیاست های جمعیتی، دولت و حکومت باید زمینه را برای تشکیل خانواده و فرزندآوری زوجین فراهم کنند، اما قطعا برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تولید مساکن ۳۰ متری در پایتخت مغایر با این سیاست ها است و عملا این موضوع افراد را به سمت تجردگرایی سوق می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: با وجود اظهارات متعدد مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در کشور، اما متأسفانه دولت تاکنون هیچ اقدامی برای تولید انبوه مسکن انجام نداده است.

وی ادامه داد: به نظر من دولت با طرح موضوعاتی مانند تولید مسکن ۳۰ متری تنها به دنبال اقناع افکار عمومی جامعه است و در این خصوص به تبعات تولید این گونه مساکن نمی اندیشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی به جای اجرای پروژه های غیرکارشناسی باید در راستای سیاست های توسعه ای کشور در حوزه مسکن حرکت کنند.