۰ نفر

قیمت مسکن باز هم کاهش می‎یابد؟

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱
کد خبر: 377680
قیمت مسکن باز هم کاهش می‎یابد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی معاملات مسکن در تهران، گفت: با توجه به رکود بازار مسکن خریداران رغبتی برای خرید ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مجید کیانپور با اشاره به این‌که در حال حاضر میزان معاملات مسکن به پایین ترین حد خود رسیده و طبق آمارها خرید و فروش نسبت به سال های گذشته بیش از 70 درصد کاهش یافته است، اظهار کرد:‌کاهش معاملات مسکن نتایج و پیامدهای مثبت و منفی را به دنبال داشته است، به طوری که با کاهش نرخ خرید و فروش مسکن، عملا تقاضا کاهش یافته و به تبع آن قیمت ها نیز پایین آمده است. با کاهش معاملات مسکن، سازندگان در این شرایط انگیزه ای برای تولید مسکن‌های جدید ندارند،  چون بازار در وضعیت رکودی قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که در شرایط رکود تولید مسکن کاهش یافته و خریداران و فروشندگان رغبتی برای معامله ندارند، افزود: قیمت مسکن باید بیش از پیش روند کاهشی داشته باشد و انتظار است که نرخ بازار مسکن باز هم در مسیر نزول قرار گیرد.

مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی طی مردادماه امسال در تهران 2931 فقره قرارداد مسکن در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 73.7 درصد کاهش یافته است. در مردادماه 97 تعداد قردادهای صحیح ثبت شده مسکن 11 هزار و 154 فقره بود.